Auzoko merkataritza bultzatzen jarraitzea eta gaur egungo gazteek beren onura guztiak ezagutzea, etorkizunean Gasteizko auzoetan ekonomia mugitzearen aldeko apustua egin dezaten.
Gasteizko Merkataritza, Arabadendak Federazioaren bermearekin, eskola-sentsibilizazioko proiektu berri bat jarri du abian, balioa emateko eta tokiko merkataritza hiri guztietan egoteak sortzen duen aberastasunaz kontzientziatzeko.
Ekimen honek hiru fase teoriko-praktiko ditu, eta horietan eskola-publikoak erosketa-nozioak eta esperientziak bereganatzen ditu, tokiko kontsumoaren balioak, abantailak eta esperientziak ezagutzeko. “Lehenengo fasea informatiboa baino ez da, eta argudio gizatiar eta sozialez betetako hitzaldi bat ematea da, hurbileko merkataritzan erosketa-esperientzia egokia lortzeko. Lehen fase hau Gasteizko San Viator ikastetxearen lankidetzari esker ezarri da, 10 eta 13 urte bitarteko ehunen bat ikasleren parte-hartzearekin”, azpimarratu zuten antolatzaileek. Bigarren fasean, ikasleek berek egingo dituzte erosketak hiriko hainbat dendatan. Parte-hartzaileek bertatik bertara ibiliko dira, eta hurbileko tratuaren abantailak izango dituzte. Parte praktiko horren bidez, programa honen helburua da proiektu honetan parte hartzen ari diren ikasleek bertatik bertara ezagutzea auzoetako saltokiek eskaintzen dituzten abantailak, eta, hala, gazte horiei, helduaroan, Gasteizko auzoetako saltokiak eta lokal horiek dituzten aberastasunak bultzatzen eta haien alde egiten jarraitu ahal izatea. Izan ere, auzoko dendek edo hurbileko saltokiek hainbat onura dituzte eta aberastasuna ematen diote hiri osoari. Onura hauek ditu, besteak beste: tokiko ekonomiaren pizgarriak, hirian lana sortzen dute, auzoari izaera eta oparotasuna ematen diote, bezeroari zerbitzu hobea eskaintzen diote eta, gainera, auzoko denden jabeek beren auzoan eta hirian bertan inbertitzen dute. Horregatik, hain zuzen ere onura horiengatik, besteak beste, auzoko saltokien aldeko apustua egiten jarraitzen da, eta ekintza ezberdinek establezimendu horiek ikusarazten eta babesten jarraitzen dute. Proiektu honen kasuan, bigarren zati teoriko eta praktiko honen bidez, auzo-merkataritza eta hurbiltasuna eraman nahi zaizkie gazteei, haien onurak ezagutu ditzaten, eta biharko egunean, etorkizunean, era horretako saltokien eta bizitzaz eta bizitasunez betetako auzoen alde egiten jarrai dezaten.
Hirugarren fasea Halaber, proiektuaren hirugarren zatia geletan bukatuko da, eta ikasleek beraiek aztertu eta partekatuko dituzte lehenengo bi faseetan bizitako esperientziak. Hala, nabarmentzekoa da Gasteizko merkatarien, ostalarien eta zerbitzu-enpresen elkarteak lan egiten duela proiektu horiek denboran iraunkorrak izan daitezen, eta, gainera, esperientzia hirukoitz hori tokiko eta probintziako zentro berriekin partekatu nahi duela.