Duela hamarkada bat baino gehiagotik, eragin-emaile digitalak marketin-tresna indartsu gisa finkatu dira, eta ikus-entzule gazteenekin konektatzea lortu dute. Hala, beren merkataritza-kanalak sortu dituzte, eta horien gomendioak biralak dira. Espainiako hainbat unibertsitatetako irakasleen artean garatutako Lifestyle Eco-Influencers Advertising: Is Engagement Driven by Content or Fandom? ikerketak preskriptore digital horien arrakastaren gakoak erakusten ditu.

Baina zer dago benetan horrelako ekoizpen eta mikrokelebritate digitalen atzean? Ikerketa Comunicaço e Sociedade aldizkari ospetsuan argitaratu zen, eta Diseinu, Berrikuntza eta Teknologia Unibertsitateak (UDIT, Madril) gidatu zuen, Atlantiko Ertaineko Unibertsitateko (Kanaria Handiko Las Palmas) eta Rey Juan Carlos Unibertsitateko (Madril) ikertzaileen parte-hartzearekin. Ikerketa horretan, Erresuma Batuko, Estatu Batuetako, Belgikako, Espainiako eta Peruko bost eko-eraginkorren argitalpenak aztertu ziren Instagram sare sozialean, galdera konplexu horri erantzuna emateko.

Bárbara Castillo Abdul senior researcher eta Diseinuko, Berrikuntzako eta Teknologiako Unibertsitateko (UDIT, Madril) Komunikazioaren Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko Ikerketa Taldeko (GITDCom) ikertzaile nagusiak azaldu duenez, azterlana bizi-estiloari eta ekologismoari buruzko eragin-emaileen nitxo espezifiko batean zentratu zen, eta ekoizpen eta mikrozebritate batzuen arrakastaren gakoak aztertu zituen beste batzuen aldean. "Gaur egun, ingurumena zaintzearen gaia moda izatetik marka askoren ardatz nagusi izatera igaro zen, belaunaldi gazteenek, batez ere ehundakoek, sentsibilitate ekologiko handiagoa dutelako", zehaztu du Castillo-Abdulek.

Ikerketa taldeko beste kide batek, Luis Miguel Romero Rodriguezek, Komunikazio Estrategikoan aditua den irakasle eta ikerlariak, azaldu du horizontaltasun komunikatiboa, social mediako pertsonaia hauen narratibaren "tú a tú" delakoa eta bere ekoizpen askoren 'casera' izaera direla influencer-ei autoritate handiagoa emateko eragingarri nagusiak, pare baten itxuran eraikitako sinesgarritasunean oinarrituta. Romero-Rodriguezen ustez, pertsonalitate digital horien arrakastaren gakoa da pantailaren bidez lagun batekin hizketan ariko balira bezala diskurtsiboki konektatzen jakitea.