Euskal unibertsitateak kalitatearen eta aniztasunaren erreferente gisa finkatu dira, eta errendimendu akademiko handiagatik eta ikasle tituludunak lan-merkatuan sendotasunez sartzeagatik nabarmentzen dira. Hala erakusten dute Euskadiko goi-mailako hezkuntzari buruzko azken txostenek: Lanbidek 2021ean unibertsitate ikasketak bukatu zituzten ikasleen laneratzeari buruz egindako azken inkestak, eta CYD Fundazioak landutako Espainiako unibertsitateak. Ikuspegi autonomikoa. 2025 Euskadi izeneko txostenak.
Unibertsitatera sartzeko aukera gehien dituen erkidegoetako bat da Euskadi. Hamasei urtetik gorako biztanleen erdiak eta biztanleria aktiboaren ia bi herenek unibertsitate-ikasketak dituzte
Errendimendu akademikoaren adierazleak Euskadiko Autonomi Erkidegoan (EAE) kalitatezko prestakuntzaren alde egindako apustuaren isla dira. Euskadi bigarren dago ikasketak aurreikusitako denbora teorikoan amaitzen dituzten graduko tituludunen ehuneko handiena duten autonomia-erkidegoen artean ( % 51,4, Estatuko unibertsitate presentzialen % 42,7ren aldean), eta laugarren masterreko tituludunen artean ( % 82,1 eta % 74,8, hurrenez hurren).
Horretaz gain, STEM titulazioetan (Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematika) titulazioak dituzten ikasleen ehuneko handiena duen bigarren erkidegoa da (%29), Asturiasen ia parean ( % 29,5) eta Estatuko batez bestekoaren oso gainetik ( % 21). Gainera, ingeniaritza titulazioen rankingaren buruan dago, % 17ra iristen baita, Estatuko batez bestekoaren % 9aren aldean.
Laneratzea
Euskal unibertsitateetan titulatu direnen laneratzea da gure unibertsitate-sistemaren indargune nabarmenetako bat. Lanbideren laneratzeari buruzko inkesta berrienak, 2021eko promozioan oinarritutakoak, agerian uzten du ikasleen % 87k beren kualifikazioari egokitutako enplegua lortu dutela ikasketak amaitu eta hiru urtera, eta % 77k, berriz, beren titulazioarekin lotura zuzena duen lanpostu batean lan egiten dutela. 2024 urtearen amaieran, 2021eko promozioaren % 91ak bazuen enplegua, eta % 5,6ak trebatzen jarraitzen zuen.