Ez dakit uda honetan aireportu bat bisitatzeko aukera izango zenuten. Egin ez baduzue, baina aurreikusita baduzue, presta zaitezte kontzienteki, errealitateak fikzioa gainditzen baitu. Izan ere, azken hilabeteetan, hegazkin bat hartzea kirol arriskutsua bihurtu da. Eta ez diot 10 kilometroko altueran bidaiatzen duen hegoak dituen makina baten gainean ibiltzeagatik, baizik eta Europako aireportu askotan bizi den erabateko kaosagatik. Bidaiari-ilara luzeak, galdutako ekipajeak, atzerapenak eta milaka hegaldiren ezeztapenak dira araua, eta ez salbuespena. Aurten dena falta da eta denak huts egiten du. Pandemiak eragindako eskulanik ezari langileen grebak gehitu behar zaizkio ekaitz perfektua sortuz. Beraz, egoera horietako batean bazaude, pazientzia da zure armarik onena. Ez pentsa odisea etxera iristean amaitzen denik. Ez, momentu horretan emozio gogorrak hasten dira. Erreklamatzeko ordua da. Komenigarria da bidaiari gisa ditugun eskubideak ezagutzea eta pazientziaz armatzea; erreklamazio-prozesua iraupen-lasterketa bat izan daiteke, eta ahalegin handia egin behar da horretarako. Inprimaki amaigabeak betetzea, behin eta berriz deitzea erantzunik jaso gabe edo konpainiaren aldetik jarraibide kontraesankorrak jasotzea, atzera eginarazteko, eguneroko ogia da. Animo eta, batez ere, ez etsi, horren bila baitabiltza.