- Duela bi aste, Gabonak amaitu ziren, eta Gasteiz On merkatarien elkarteak balantzea egin du. Datuen arabera, kontsumo handieneko egunak Olentzeroren aurreko astean eta Gabon-gauean izan ziren, guztizkoaren %33. Gainera, tiket bakoitzeko batez besteko gastua iazkoa baino txikiagoa izan da aurten: 55,60 euro; 2020an, berriz, 62,80 euro.
Hala, eta ildo beretik jarraituz, oro har, egiten duten balantzea optimistagoa da 2020ko Gabonetan egin zutena baino; izan ere, pandemiak bete-betean jo zuen sektorea. Orain, hiriko merkataritzaren %50ek uste du kanpaina iazkoaren antzekoa izan dela, %36k uste du okerragoa izan dela, eta %14k bakarrik uste du salmentak hobeak izan direla. Datu horiekin eta urte osokoak batuz, tokiko merkataritzak iaz baino apur bat hobea izan dela uste dute merkatariek: %22k hobeto itxi du urtea, %53k antzeko zerbait eta %25ek okerragoa. Gasteiz On informazio eta zerbitzu guneetara hurbildu diren pertsonen profila emakume batena da ( % 78), 30 urtetik aurrera ( % 95) Arana, Santa Luzia, Judizmendi - Aranbizkarra ( % 16) edo Sansomendi - Arriaga - Lakua ( % 16), Lovaina-Zabalgunetik ( % 10) datorrena. Arrasateko, Oñatiko, Hendaiako eta Altsasuko bisitariak ere hurbildu dira.
Gainera, jakinarazi zutenez, tokiko saltokietan erostetatik eskaini diren oparien artean, txirristarako eta izotz-pistarako sarrerak izan dira gehien eskatu direnak (guztien % 43), batez ere haurrak dituzten familietan. Horietako asko, gainera, abenduaren 17ra arte egon ziren opari horiekin erosteko txartelak noiz trukatuko zain, egun horretan inauguratu baitziren instalazio horiek. Bigarren ( % 39) aparkaleku-txartelak izan ziren. Bi kasuetan eskuragarri zeuden sarreren % 100 entregatu ziren.
Baina denda fisikoan aurrez aurreko salmenta ez da jada Gasteizko merkataritzak erabiltzen duen kanal bakarra: % 34k bitarteko digitalen bidezko salmentak egin ditu ( % 36k 2020an, urte horretan hainbat hilabetez konfinamendua egon baitzen). Horietatik, % 82k web orriaren bidez egin dute ( % 66 2020an), % 32k sare sozialetan ( % 19 2020an), % 10ek telefonoz (2020an) eta % 55ek WhatsApp bidez ( % 5 2020an). “Horietako askok hainbat kanal erabiltzen dituzte, nahiz eta bitarteko horien bidezko fakturazioa oraindik gutxi handitu den % 77rentzat, asko % 14rentzat eta batere ez % 9rentzat”, azaldu zuten.
Diego Martínez de San Vicente merkatari-elkarteko lehendakariak egunkari honi egindako balorazioaren arabera, espero da orain martxan dagoen merkealdia kanpaina Gabonetakoa baino hobea izatea. “Oro har, Gabonetako kanpaina ondo joan da, nahiz eta egia den hasieran hobeto joango zela pentsatzen genuela. Hirian koronabirus-kasuak ugaritzeak beldurra sortu du, eta familia asko ez dira elkartu Gabonetan zuhurtasunagatik, eta horrek eragin pixka bat izan du, baina, oro har, ondo joan da”, azaldu zuen DIARIO DE NOTICIAS DE ÁLAVA egunkarian. Gainera, gaineratu du beherapenak eta bono-dendak kanpaina indartsuak izaten direla, koronabirusaren pandemiak asko zigortu duen sektore bati indar handiagoz laguntzen diotenak.
Balantzea. Duela bi aste, Gabonak amaitu ziren, eta Gasteiz On merkatarien elkarteak balantzea egin du. Datuen arabera, kontsumo handieneko egunak Olentzeroren aurreko astean eta Gabon-gauean izan ziren, guztizkoaren %33. Gainera, tiket bakoitzeko batez besteko gastua iazkoa baino txikiagoa izan da aurten: 55,60 euro; 2020an, berriz, 62,80 euro.
Iritzia. Diego Martínez de San Vicente merkatari-elkarteko lehendakariak egunkari honi egindako balorazioaren arabera, espero da orain martxan dagoen merkealdia kanpaina Gabonetakoa baino hobea izatea. “Oro har, Gabonetako kanpaina ondo joan da, nahiz eta egia den hasieran hobeto joango zela pentsatzen genuela”, adierazi du.