Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako errepideetan hildako gutxiago. Koronabirusak eta Euskal Autonomia Erkidegoan kutsadura murrizteko ezarritako murrizketek ondorio positiboak izan dituzte. Trafiko Zuzendaritza Nagusiak adierazi duenez, Euskadi da iaz Espainiako errepideetan hildako gutxien izan zituen erkidegoetako bat. Ertzain-tzak egunkari honi emandako datuen arabera, iaz bost pertsonak galdu zuten bizia Arabako errepideetan izandako istripu baten ondorioz, hau da, 2019. urtearekin alderatuta, % 50era arteko murrizketa.

Trafiko Zuzendaritza Nagusiak atzo jakinarazi zuenez, Euskal Autonomia Erkidegoan 42 pertsona hil ziren 2020an euskal errepideetan izandako zenbait zirkulazio-istriputan. Hala, konfinamenduak eta koronabirusa dela eta jarritako murriztapenek, heriotza-tasa %35,3raino murriztu zuen. 2019an, 65 pertsonak galdu zuten bizia, iturri berberen arabera. Datu horiei esker, iaz hildako gutxien izan zituen erkidegoetako bat bihurtu da Euskadi. Hala ere, nabarmentzekoa da herio-tza-tasaren eta istripu-tasaren murrizketa hori, oro har, Espainiako lurralde osoan ere erregistratu zela; izan ere, oro har, 2020an zirkulazio-istripuetan izandako heriotzak % 22 inguru jaitsi ziren. Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren arabera, beherakada orokorra izan zen autonomia-erkidego guztietan, Aragoin izan ezik, han ia %8 igo baitzen eta Gaztela-Mantxan % 3,2. “Aurreko urteko istripuen behin betiko balantzeak, hurrengo 30 egunetan izandako heriotzen kopurua kontabilizatzen duenak, erakusten du Andaluzian gertatu zela errepideko hildakoen kopururik handiena, guztira 254 pertsona hil baitziren (2019. urtearekin alderatuta %16,4 jaitsi zen)”, adierazi zuten bertako iturriek.

Ertzaintzak egunkari honi emandako datuen arabera, beheranzko joera hori igo-tzen hasi da aurten pixkanaka. Hala, urte bakoitzeko lehen seihilekoari begira, 2021ean, 2020an baino% 33 istripu gehiago izan dira hildakoak eragin dituztenak (urte horretan, hain zuzen, pandemiak eragindako mugigarritasun-murrizketek markatu zuten), eta 2019an baino% 9 gehiago, hain zuzen ere. Lurraldeka, 2019an Arabak hamar istripu izan zituen hildakoekin, 2020an bost eta urteko lehen sei hilabeteetan sei. Bizkaian datu horiek igo egiten dira. 2019an 22 izan ziren hildakoekin izandako istripuak, 2020an 15 izan ziren eta hamaika 2021. urteko lehen sei hilabeteetan. Gipuzkoan antzeko datuak dira. 2019an 19 pertsona hil ziren, 2020an 14 eta urteko lehen sei hilabeteetan zazpi.

“Iraganari begira, 2000. urtean 218 pertsonak galdu zuten bizia Euskadin, zirkulazio-istripu baten ondorioz. 2010ean, kopurua 67 pertsonara jaitsi zen; 2018an, 53 pertsona hil ziren zirkulazio-istripuaren ondorioz. 2019an, pandemiaren aurreko urtean, 51 pertsona hil ziren, eta 2020an, etxeko konfinamenduak eta mugikortasun-murrizketa garrantzitsuek markatutako urtean, 38 pertsona hil ziren kale eta errepideetan arrazoi horregatik”, azaldu zuen Sonia Díaz de Corcuera Euskadiko Trafikoko zuzendariak egunkari honetan. “Euskadiko joera, hildako-kopuruari dagokionez, beheranzkoa da nabarmen, nahiz eta azken urteetan egonkortu egin den”, gaineratu zuen. “Nolanahi ere, asko da hildako edo zauritutako pertsona bat, eta horregatik jarraitu behar dugu lanean, bide-segurtasunerako politikak azpimarratuz. Horretarako, Bide Segurtasunaren eta Mugikortasun Seguru eta Iraunkorraren Euskadiko Plan Estrategikoa (2021-2025) prestatu dugu”.

Datuak. Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako errepideetan hildako gutxiago. Koronabirusak eta Euskal Autonomia Erkidegoan kutsadura murrizteko ezarritako murrizketek ondorio positiboak izan dituzte. Trafiko Zuzendaritza Nagusiak adierazi duenez, Euskadi da iaz Espainiako errepideetan hildako gutxien izan zituen erkidegoetako bat. Ertzaintzak egunkari honi emandako datuen arabera, iaz bost pertsonak galdu zuten bizia Arabako errepideetan izandako istripu baten ondorioz, hau da, 2019. urtearekin alderatuta, % 50era arteko murrizketa.

Lurraldeka. Ertzaintzak egunkari honi emandako datuen arabera, beheranzko joera hori igo-tzen hasi da aurten pixkanaka. Hala, urte bakoitzeko lehen seihilekoari begira, 2021ean, 2020an baino% 33 istripu gehiago izan dira hildakoak eragin dituztenak (urte horretan, hain zuzen, pandemiak eragindako mugigarritasun-murrizketek markatu zuten), eta 2019an baino% 9 gehiago.