EAEko txikizkako merkataritzaren ezaugarria da sektore heldua eta finkatua dela, batez beste 22 urteko antzinatasuna duela eta mikroETEetan oinarritutako enpresa-egitura duela. Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak argitaratutako 2024ko Euskadiko Merkataritzaren Barometroaren arabera, saltokien % 68,8k pertsona bat edo bi enplegatzen ditu, eta % 34,7 pertsona bakarreko negozioei dagokie.
Bi hamarkada baino gehiagoko batez besteko ibilbide horrek enpresa-egonkortasun handia eta tokiko merkatuaren ezagutza sakona islatzen ditu. Hala ere, testuinguru ekonomiko eta teknologiko aldakor batean ere erronka bat da, establezimendu askok kudeaketa-eredu tradizionalen alde egiten baitute.
Txostenak adierazten duenez, sektorearen % 15,4 saltoki sortu berriei dagokie, bost urte baino gutxiagoko antzinatasuna dutenei, eta zifra hori egonkor mantentzen da. Merkataritza-ehunaren berrikuntza elikaduraren arloan nabaritzen da gehien, eta etxerako gaien sektoreak, berriz, ibilbide luzeagoak izaten ditu.
Gaur egun, establezimendu berri gehienak ekimen ekintzailearen ondorioz sortzen dira, baina merkataritza-transferentziek ere gora egin dute. Gainera, alokairuaren erregimenak gehiengoa izaten jarraitzen du, eta goranzko joera du.
Eraldaketa digitalari dagokionez, ikerketak aurrerapen garrantzitsuak egiaztatu ditu: konektagarritasuna, saltokiko terminalen erabilera eta kudeaketa komertzialerako software-tresnen erabilera oso zabalduta daude. Saltoki gehienek beren jarduerari buruzko finantza-analisiak eta kontrolak egiten dituzte, eta horrek gero eta profesionalizazio prozesu handiagoa islatzen du.