Capterra software-soluzioetan espezializatutako aholkularitza-enpresak egindako ikerketa baten arabera, telelana oraindik ez dago oso hedatuta estatuko enpresa txiki eta ertainetan. Inkestatuen % 6k bakarrik erantzun du gaur egun etxetik bakarrik lan egiten dutela. Ikerketaren arabera, inkestatuen % 63k bulegoan egiten dute lan, eta % 31k eredu hibridoan, etxetik eta bulegotik egindako lana konbinatuz. Hala ere, azpimarratzekoa da bulegoan bakarrik lan egiten duten langileen % 76k telelana egiteko aukera izatea gustatuko litzaiekeela.
Capterraren azterketa estatuko enpresa txiki eta ertainetako langileei egindako inkesta batean oinarritzen da, telelanari dagokionez gaur egun duten egoera ezagutzeko. Azterlanaren bidez, lan-merkatuan telelanaren eskari handia dagoela zehaztu ahal izan da, eta aukera hori asko baloratzen dutela gaur egun horretarako aukerarik ez duten langileek.
Denbora eta dirua aurreztea da onura nagusia, ikerketaren arabera. Etxetik lan egiten ez duten inkestatuen arrazoi nagusiak denbora eta dirua aurreztea, lan-bizitzaren eta bizitza pertsonalaren arteko oreka eta erlaxatuago egotea dira.
Baina, betetzen al dira itxaropen horiek telelana egiteko aukera dutenentzat? Azterlanetik ateratako ondorioek erakusten dutenez, segmentu horretako inkestatuen % 68k denbora eta dirua aurrezten dute urrutitik lan egitean; izan ere, horrela, ez dute lanera joan beharrik. Era berean, % 58k uste du oreka handiagoa lortzen duela bizitza pertsonalaren eta profesionalaren artean, eta % 56k inpaktu positiboa jasotzen du bere ongizatean eta osasun mentalean.
Eta zein da telelanaren desabantaila nagusia?
Ikerketaren arabera, langilea sentitzen duen bakardadea da desabantaila nagusia.
Urruneko lanaren desabantailei dagokienez, zein da etxetik edo eredu hibridoan lan egiten duten enplegatuen iritzia? Emaitzak eskualdeka aztertzean, Capterraren ikerketak argitu du Madrilen telelana egiten duten edo modu hibridoan lan egiten duten enplegatuentzat eragozpen nagusia bakardadea dela ( % 46). Bigarrenik, lan-bizitza eta bizitza pertsonala bereizteko zailtasuna agertzen da ( % 40), eta, hirugarrenik, bulegoan eskuragarri dauden etxeko baliabideen falta ( % 36).