Haur eta nerabeek gero eta denbora gehiago ematen dute pantailak erabiltzen, eta gutxiago eguneroko jarduera fisikoa egiten. Joera negatibo horrek ondorio larriak ekar ditzake haien garapen osasuntsuan, Gasol Foundationek aste honetan ohartarazi duenez.
Pau eta Marc Gasol anaien erakundeak, haurren obesitatea prebenitzen diharduenak, PASOS 2022 azterlanaren datuak aurkeztu ditu aste honetan (Espainiako 245 ikastetxetako 3.000 ikasleri baino gehiagori egina). Ikerketa horren arabera, 8 eta 16 urte bitarteko haur eta nerabeek 6,7 minutu gutxiago ematen dituzte eguneroko jarduera fisikoa egiten 2019rekin alderatuta.
Bestalde, pantailen erabilerak gora egin du modu "kezkagarrian": 20,6 minutu gehiago igaro dira pantailen aurrean astegunetan, eta 12,6 minutu gehiago asteburuetan.
Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) gomendioa da egunean 120 minutu baino gehiago ez inbertitzea pantailen aurrean, baina Gasol Foundation-en azterketak erakusten duenez, astegunetan, haur eta nerabe espainiarrek 198,9 minutu (hiru ordu baino gehiago) ematen dituzte pantailen aurrean, eta asteburuetan kontsumoa 294,1 minuturaino igotzen da (ia bost ordu).
Jarduera fisikoaren kasuan, 8 eta 16 urte bitarteko Espainiako biztanleriaren % 70,6k ez du betetzen OMEk gomendatzen duen gutxieneko ariketa ordua, ikerketa horretan baloratzen denez.
"Egungo errealitatea, pantailak erabiltzen emandako denborari dagokionez, eta jarduera fisikoa egiten emandako denborari dagokionez, kezkagarria da adin guztientzat", adierazi du Gasol Foundationeko Ikerketa eta Programen koordinatzaile teknikoak.
Generoaren arabera, pantailen erabilerak batez ere nesken artean egin du gora; izan ere, nesken kontsumoa 27 minutu igo da astean zehar eta 19,8 minutu asteburuetan; mutilena, berriz, 13,5 eta 3,9 minutu igo da, hurrenez hurren.
Adinaren eta ikasturte akademikoen arabera, "inflexio-puntu" bat erregistratu da nerabezaroaren aurreko pantailen erabileran: hiru urtean soilik, astegunetan pantailen erabileraren denbora 28,8 minutu igo da DBHko lehen mailako ikasleen artean, eta 35,6 minutu DBHko bigarren mailako ikasleen artean.
Era berean, asteburuetan pantailen aurrean emandako denborari dagokionez, lehen hezkuntzako bosgarren mailako ikasleen artean (39,1 minutu gehiago) eta DBHko bigarren mailakoen artean (21,7 minutu gehiago) egin dute gora.