LEHEN begirada bateanikuslea harritu egingo da:espazioaren erdian burdineta egurrezko aldamiobat dago; inguruko bi paretetan pinturamarra lodi eta tantakariak,zakarrak eta zentzubakoak, lehenbegiradan behintzat. Alta, Pérezenproiektu artistikoak azken emaitzanbaino sortze prozesuan etahonen eragin eta inplikazio kontzeptualetandu interesa.
Erakusketako eskuorrian artistakberak azaldu legez, proiektuarenabiapuntua bere domeinu teknikotikerabat aldentzen zaion erremintabat aurkitzearen beharra izan da.Hain justu, su-itzalgailu bat egokitzenzaio esku artean, eta berarekindenbora gutxian trazu handiakmargotzekoerabiltzeko gailu bikainaizan daitekeela erabakitzen du.
Lehen frogak gauzatuta, eta prozedurahonen zailtasunak eta kontrolezak gaindituta, kaos piktorikoarenmodu bateko edo besteko aginteaahalbidetuko dion aldamio bat erabiltzeaerabakitzen du. Eraikuntzamunduan ohikoa den estrukturaoinarrizko eta probisionalaren izaerageometrikoak margo txorrotaorientatzeko aukera ematen dioartistari, eta era berean irudiarensorkuntzaren baitako aspektu ezberdinekinesperimentatzen du. Izanere, Mikeldi Pérezek imajina piktorikoareneta honen euskarriarenarteko erlazioak ditu ikergai; materialeeneta espazioaren izaeran jartzendu arreta, batez ere bitartekoelementu eta aparatuen eta haueksorrarazten dituzten irudietan.
Sorkuntza prozesua aurrera joanahala, artistaren gogoeta kontzeptualapizten doa; une batean, ez daoso kontziente ekintza guztien lehen arrazoiaz, eta hiztegietara jotzen dupraktika subkontzienteei esanguraarrazional bat aurkitu guran.Andamiajeterminoaren bigarren adieranaurkitu zuen gakoa ?“Eraikuntzaintelektuala, politikoa, analitikoa,etab. antolatzeko erabiltzen denkanpoko egitura”?, zirkulua itxiz.
BANAEZINAK Orain arteko lanetanerrepresentazioaren eta euskarri fisikoarenarteko harremanak ikertzeanirudia bera eta objektu materialabereizi ditu, piezak bateratuakizan arren, irudia osatzen duen egituraezkututik atera eta autonomiapropioa eman asmoz. Oraingoanaldamioa da murruetako irudiaksorrarazi etabaldintzatu dituena,bainabiesparruakbestetanbainobanatuagoakdira; aldamioak eta pinturak,bakoitzak bere aldetik, euskarrieta irudi propioa agertzen dute ?aregehiago bertara artistaren ekintzaikusi barik hurbiltzen denarentzat?.
Halaber, instalazioaren izaera osoakontutan izanik, egiazhormakopinturatxorroztaden eta aldamioarenarteko interdependentzia ezinbestekoakdira, banaezinak.Aldamioaren irudia erakustenduenposter bat dauka eskura bisitariak,eta atzealdean artistak bi paretetanmargotu beharreko estrukturak?kasu honetan zehatz eta geometrikoak?eta lehenago aipatu andamiajeterminoaren definizioakbiltzen dira.Moduhonetan artistakbilatu margolanen kontrol ezarenideia modu argian ilustratzen da,hasiera batean pentsatutakoestruktura piktorikoen planoa etaparetetako azken emaitza (hainezberdina) konparatzean. Bestetik,interbentzioaren azalpena borobiltzekoinstalazio alboan kokatutelebista pantaila batean artistarenpintatze ekintza dago ikusgai; Pérezaldamio ezegonkorrean igota agerida, planeatutazuenartelanaren gauzatzearenzailtasun fisikoa frogatuz.Aldamio fisikoa darabil MikeldiPérezek aldamio kontzeptuala eusteko,diskurtsoa piezaren azkenemaitza estetikoaz haratago doanekintza artistiko prozesual indartsubaten aurrean baikaude. Zentzuhonetan txalotzekoa da instituziopublikoek ?metro eskasetara denErtibil da horren lekuko bikaina?arte gazteenari eskaini produkzioeta gizarteratzeko abagunea.