- Euskotrenek eta Gasteizko Udaleko Segurtasun Sailak emandako datuen arabera, tranbiarekin izandako istripuek eta harrapaketek beheranzko joeran jarraitzen dute. Urteko lehen sei hilabeteetan, tranbiarekin eta ibilgailuekin lotutako zazpi istriputan esku hartu du Udaltzaingoak, eta hiru oinezko harrapatu ditu tranbiak. Istripuek aurreko urteetako kopuruetan jarraitzen duten arren, harrapaketek gorakada txiki bat izan dute; urtarriletik ekainera, 2019an harrapaketa bakarra erregistratu zen, 2020an bat ere ez eta aurten, berriz, hiru.

"Gasteizko tranbiaren ibilbidea handitu egin da, eta, horri esker, urteko kilometro gehiago egin dira tranbian. Hala ere, Gasteizko tranbiaren gertakariek beheranzko joera izaten jarraitzen dute, urtean batez beste %4,3koa, egindako 100,000 kilometro bakoitzeko", azaldu du Antonio Jaraices Euskotrenen korporazio eta antolaketa zuzendariak. Ildo horretatik, zuzendari korporatiboak azaldu duenez, istripuen kopuruaren "pixkanakako murrizketa" hori, neurri handi batean, egin diren kontzientziazio kanpainen ondorio da, eta, batez ere, "herritarrak kaleetan tranbiarekin eta gainerako garraiobideekin (bizikletak, autoak, autobusak edo motorrak) bizitzera ohitu direlako", gaineratu du. "Tranbiaren istripu-tasa oso txikia den arren, oraindik ere istripuak gertatzen dira", aitortu du. Datuen arabera, istripuen joera aurreko urteetakoaren antzekoa da. Ibilgailuekin, harrapatzeekin, tranbia barruko bidaiarien erorketekin eta katenariaren krokadurekin lotutako istripuen artean, batez beste, 55 gertaera (istripuak barne) izaten dira urtean Gasteizen, Euskotrenen datuen arabera. Horietatik, %8 larritzat edo moderatutzat jotzen dira (talkak, kolpeak edo harrapaketak, poliziaren laguntza medikoaren laguntza behar dutenak). "Gainerako gertakariak arazorik gabe konpontzen dira", gaineratu du. "Euskotrenek gertaera horiek guztiak zenbatu ditu atal berean, arinak eta bidaiarientzat garrantzi txikikoak izan arren, informazio horrek segurtasuna hobetzeko neurriak ezartzea ahalbidetzen baitu", zehaztu du Jaraicesek.

Gainera, Euskotrenek urtean izandako istripu eta gertakari guztiak zenbatu eta erregistratzeaz gain, istripua nork eragin duen ere erregistratzen du. Hala, bertan erabiltzen dituzten zenbakiek agerian uzten dute talken %82aren jatorria "tranbiatik kanpoko garraioetan egindako arau-hauste edo maniobra desegokiagatik" direla. Ildo horretan, harrapaketen kasuetan, "ia %100ean, erantzukizuna kanpotik dator", zehaztu du. "Duela hilabete, neska bat harrapatu genuen. Bi lagun zihoazen batera; batek errepidea pasatu baino lehen alboetara begiratu zuen eta tranbia zetorrela ikustean gelditu egin zen. Besteak begiratu gabe errepidea zeharkatu zuen, eta tranbiak bete-betean harrapatu zuen", azaldu du Antonio Jaraizek. Izan ere, "istripu asko" jarduera horien edo entzungailuen erabileraren ondorio dira, zehaztu duenez. Hau da, "askotan, oinezko bat edo bizikletaz doan pertsona bat harrapatzen da, entzungailuak jarrita musika entzuten dutelako, eta tranbiako gidariaren bozina entzuten ez dutelako". Azkenik, Antonio Jaraicesek nabarmendu du azken urteotan adinekoak hirian tranbian ibiltzera animatzea lortu dutela, eta horregatik, bere ustez, adinekoei eragindako istripuak eta harrapaketak "gutxitu" egin dira. "Adineko pertsonek gero eta gehiago hartzen dute tranbia, eurentzat ditugun tarifa finkoei esker, eta horrek istripu gutxiago eragiten ditu".

Harrapaketak. Euskotrenek eta Gasteizko Udaleko Segurtasun Sailak emandako datuen arabera, tranbiarekin izandako istripuek eta harrapaketek beheranzko joeran jarraitzen dute. Urteko lehen sei hilabeteetan, tranbiarekin eta ibilgailuekin lotutako zazpi istriputan esku hartu du Udaltzaingoak, eta hiru oinezko harrapatu ditu tranbiak. Istripuek aurreko urteetako kopuruetan jarraitzen duten arren, harrapaketek gorakada txiki bat izan dute; urtarriletik ekainera, 2019an harrapaketa bakarra erregistratu zen, 2020an bat ere ez eta aurten, berriz, hiru.

Kanpaina desberdinak. Antonio Jaraices zuzendari korporatiboak azaldu duenez, istripuen kopuruaren "pixkanakako murrizketa" hori, neurri handi batean, egin diren kontzientziazio kanpainen ondorio da, eta, batez ere, "herritarrak kaleetan tranbiarekin eta gainerako garraiobideekin (bizikletak, autoak, autobusak edo motorrak) bizitzera ohitu direlako", gaineratu du.

Euskotren. Datuen arabera, istripuen joera aurreko urteetakoaren antzekoa da. Ibilgailuekin, harrapatzeekin, tranbia barruko bidaiarien erorketekin eta katenariaren krokadurekin lotutako istripuen artean, batez beste, 55 gertaera (istripuak barne) izaten dira urtean Gasteizen, Euskotrenen datuen arabera. Horietatik, %8 larritzat edo moderatutzat jotzen dira (talkak, kolpeak edo harrapaketak, poliziaren laguntza medikoaren laguntza behar dutenak). "Euskotrenek gertaera horiek guztiak zenbatu ditu atal berean, arinak eta bidaiarientzat garrantzi txikikoak izan arren, informazio horrek segurtasuna hobetzeko neurriak ezartzea ahalbidetzen baitu", zehaztu du Jaraicesek.

Errua. Euskotrenek urtean izandako istripu eta gertakari guztiak zenbatu eta erregistratzeaz gain, istripua nork eragin duen ere erregistratzen du. Hala, bertan erabiltzen dituzten zenbakiek agerian uzten dute talken %82aren jatorria "tranbiatik kanpoko garraioetan egindako arau-hauste edo maniobra desegokiagatik" direla. Ildo horretan, harrapaketen kasuetan, "ia %100ean, erantzukizuna kanpotik dator", zehaztu du.

"Gasteizko tranbiaren ibilbidea handitu egin da, eta, horri esker, urteko kilometro gehiago egin dira tranbian. Hala ere, Gasteizko tranbiaren gertakariek beheranzko joera izaten jarraitzen dute, urtean batez beste %4,3koa, egindako 100,000 kilometro bakoitzeko".

"Askotan, oinezko bat edo bizikletaz doan pertsona bat harrapatzen da, entzungailuak jarrita musika entzuten ari direlako, eta tranbiako gidariaren bozina entzuten ez dutelako", azaldu du Antonio Jaraices Euskotrenen korporazio eta antolaketa zuzendariak.