Ikastetxeak protokoloak hobetu dituzte berriro ireki eta astebetera

Kontsultatutako ikastetxeen lehen balorazioaren arabera, geletara itzultzea hasieran espero zena baino positiboagoa izaten ari da. Diotenez, haurrek oso ondo barneratu dute egoera eta familiek "etengabe" laguntzen ari dira

13.09.2020 | 02:37
Lerro hauekin batera doan irudian, ikasle batzuek klasera itzuli ondoren , irakaslearekin gelan. Egunkari honek kontsultatutako ikastetxeek uste baino positiboagoa izaten ari dela adierazi dute, baina edozein unetan positiboak egon daitezkeela aitortu dute.Argazkia: Unai Beroiz

GASTEIZ – Positiboa. Hori izan da ikastetxeen balorazio orokorra,ireki eta astebetera. DIARIO DE NOTICIAS DE ALAVA egunkari honek hainbat ikastetxerekin hitz egin zuen hilaren hasieran, abian jarri zituzten protokoloak zein ziren jakiteko eta, berriz ireki eta astebetera, berriro hitz egin du haiekin, protokolo horiek nola funtzionatzen ari diren ezagutzeko. Balorazioa "espero baino positiboagoa" izan dela azpimarratu dute guztiek.

Urkide, Niño Jesus eta Jesusen Bihotza ikastetxeek, hirurek, gauza komun bat izan dute lehen lan-aste honetan: hiru ikastetxeek zuzendaritzak irakasleekin batera egindako protokolo sendo eta zorrotz bat zuten, eta hiru ikastetxeek funtzionatzen ari ez ziren protokolo horren zenbait xehetasun hobetu eta aldatu behar izan dituzte. Protokoloa hobetzea izan da ikastetxeen zereginik hurbilenetako bat, birusa beren instalazioetan sar dadin ekiditzeko. Izan ere, ikastetxea ixtea saihestea da zuzendariek egun duten lehentasun nagusia.

Urkide ikastetxetik Aitor Perez de San Roman zuzendariak azpimarratu du ikastetxearen balorazioa espero baino positiboagoa izan dela, eta eskerrak eman dizkie ikasleei, lehenik eta behin, eta familiei, ondoren. "Protokoloaren zenbait alderdi hobetu eta aldatu ditugu. Bagenekien egindako lana protokolo pilotua zela, praktikan jartzerakoan ziur baikeunden zailtasunen bat izango genuela", aitortu du. Ikusi duten zailtasunetako bat da eskolaren barruan ondo funtzionatzen duela, baina kanpoan ilarak sortu direla. "Ordenatuak eta errespetatuak", baina "gustatzen ez zaizkigunak". Hain zuzen ere, hor egin behar izan dute lan Urkidetik, ibilbide alternatiboak bilatzeko eta ateen edukiera banatzeko, ilara horiek erdira murrizteko. "Hori izan da hobetzeko eremu nagusia". Gainera, irakasleentzako jantokiei buruzko protokoloaren alderdi bat aldatzea izan da beste hobekuntzetako bat. Azkenik, irakasleek ikastetxean ez bazkaltzea erabaki dute. "Distantziak mantentzen zituen protokolo bat genuen, baina ikusi dugu ikastetxe batzuetan irakasleen artean kutsatu direla, eta nahiago izan dugu aukera hori kendu eta bertan behera utzi". "Positibo bat baldin badago, taldearen trazabilitatea ez dela egon frogatzea da gure helburua. Norbera bere burua zaindu behar du, besteak zaindu ahal izateko. Horregatik egin ditugu aldaketa txikiak. Adibidez, eskuen higienea, tenperatura hartzea, hori bere bertan jarraitzen du, baina gainerakoa egunera egokitzen ari gara". Zuzendariak aitortu duenez, neurri horiek eta protokoloetan egindako aldaketek familiek eskertzen duten lana da. Izan ere, familia asko elkarlanean ari dira beren iritzia eta balizko aldaketak eskainiz. Era berean, guraso askoren zorionak jasotzen ari dira, ikastetxeak bultzatzen ari diren neurriengatik eskerrak emanez. "Ziurgabetasuna asko jaitsi da. Gainera, astelehenerako, familientzako argazki-erreportaje bat egingo dugu, ikastetxe barruan zer gertatzen den ikus dezaten, eta, nire ustez, irudietan ikasgeletan, kanpoko espazioetan... nola dauden ikustean, oraindik ere uste dut ziurgabetasun hori askoz ere gehiago jaitsiko dela. Pozik gaude".

Aldagelarik gabe Niño Jesus ikastetxetik Carmen Paneque zuzendariak esan du beraiek ere aldaketak egin behar izan dituztela beren instalazioetan, a priori dena itxita zegoela ematen baitzuen, baina, egia esan, martxan jartzean, ez da egokitu. Aldatu behar izan duten lehen gauza jolas-ordutegia da. Instalazio horietan ere, Urkiden bezala, pilaketa uneak izan dira, baina, batez ere, jolas-orduan; izan ere, hamaika eta erdietan ikasgeletara itzultzen zirenak eta bigarren txandan atsedenaldia hasten zutenak gurutzatzen ziren. Azkenik, ordutegiak aldatzea eta mugitzea erabaki dute, ikasleen gurutzaketa saihesteko.

Ildo horretan, esan du protokoloari egin dizkioten aldaketa guztiak protokoloaren antzekoak direla, eta hori dela garrantzitsuena; beraz, oro har, ilusio eta baikortasun handiz agertzen da ikastetxera itzultzean. "Orokorrean itzulia oso positiboa izan dela uste dut. Egia da lehen egunean nerbio asko zeudela nolakoa izango zen jakiteagatik, baina pixkanaka egin beharreko neurriak errutina bihurtzen ari dira eta horrek lagundu egiten digu. Jendea jada ez dago hain urduri, eta lana asko errazten ari zaizkigu. Izan ere, ni ere ikastetxe honetako ikasle baten ama naiz, eta bere irakaslearen mezu elektroniko bat iritsi zitzaidan, familia guztiak zoriontzen zituena lankidetzagatik. Eta hala da, ni zuzendari gisa ere oso pozik nago ikasleen eta haien familien lankidetzarekin", dio.

Egun hauetan praktikan jarriko duten beste alderdi bat aldagelena da. Oraingoz, gimnasian jarduera fisikoa egiten duten ikasleek ez dute dutxatzeko aukerarik izango. Izan ere, gimnasia egin ondoren ikasleak etxera joan ahal izateko ordutegiak koadratu dituzte. Hori denentzat egin dute horrela, DBHko laugarrenerako izan ezik, ez baitute koadratzea lortu eta horretan ari dira.

xehetasunez

Balorazioa. Egunkari honek hainbat ikastetxerekin hitz egin zuen hilaren hasieran, abian jarri zituzten protokoloak zein ziren jakiteko eta, berriz ireki eta astebetera, berriro hitz egin du haiekin, protokolo horiek nola funtzionatzen ari diren ezagutzeko. Balorazioa "espero baino positiboagoa" izan dela azpimarratu dute guztiek.

Aldaketak. Urkide, Niño Jesus eta Jesusen Bihotza ikastetxeek, hirurek, gauza komun bat izan dute lehen lan-aste honetan: hiru ikastetxeek zuzendaritzak irakasleekin batera egindako protokolo sendo eta zorrotz bat zuten, eta hiru ikastetxeek funtzionatzen ari ez ziren protokolo horren zenbait xehetasun hobetu eta aldatu behar izan dituzte. Protokoloa hobetzea izan da ikastetxeen zereginik hurbilenetako bat, birusa beren instalazioetan sar ez dadin ekiditzeko, batez ere, ikasle guztietan zabal ez dadin. Izan ere, ikastetxea ixtea saihestea da zuzendarien lehentasun nagusia.

esaldiak

Aitor Perez de San Roman "Protokoloaren zenbait alderdi aldatu ditugu"

"Protokoloaren zenbait alderdi hobetu eta aldatu ditugu. Bagenekien protokolo hau pilotua zela, praktikan jartzerakoan ziur baikeunden zailtasunen bat izango genuela"

Carmen Paneque "itzulia oso positiboa izan dela uste dut"

"Orokorrean itzulia oso positiboa izan dela uste dut. Egia da lehen egunean nerbio asko zeudela nolakoa izango zen jakiteagatik, baina pixkanaka egin beharreko neurriak errutina bihurtzen ari dira eta horrek lagundu egiten digu. Jendea jada ez dago hain urduri, eta lana asko errazten ari zaizkigu".

Nieves Maya "Burbuila taldeak indartu ditugu, besteak beste"

"Burbuila taldeak indartzen ari gara eta arrisku-faktoreko gurasoak dituzten haurrak ere babesten ari gara. Minbizia duten edo zaintza bereziko seme-alabak dituzten gurasoek koronabirusari beldur handiagoa diote, normala denez".

Noticias relacionadas