Arabako Lautadako kuadrillak egungo trenbide sarea modernizatzeko aukera aztertzea eskatu du, lurralde kohesioa bermatzeko, ingurumena errespetatzeko eta bideragarritasun ekonomikoa ahalbidetzeko.
"Abiadura Handiko Trenaren proiektuaren aurrean, trenbide sarea modernizatzearen, trenbideko salgaien garraioa bultzatzearen eta Arabako Lautadako geltokiekiko konexioak eta maiztasunak hobetzearen aldeko apustua egin du", dio Arabako Lautadako kuadrillako azken batzarrean onartutako mozioak.
Horrela, Arabako Lautadako kuadrillak Espainiako Gobernuko Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioari proposatu dio 2022an tren publikoaren eta sozialaren aldeko plataformak landutako alternatiba mugikortasun ereduari egindako ekarpen eraikitzaile gisa har dezala, dauden mugikortasun eta garraio beharrei modu eraginkorrean erantzuteko tresna gisa.
Orobat, ministerioari eskatu dio alternatiba hori beharrezko berme tekniko guztiekin aztertu ahal izateko beharrezko baliabideak jar ditzala, eta eskumena duten erakunde guztiei informazioa, gizarte eztabaida eta herritarren eta eragileen iritzia eskatu dizkie, "gure eskualdeari eragiten dion garraio eta mugikortasun eredua definitzeko".
Gustavo Fernandez Villate Arabako Lautadako kuadrillako presidenteak salatu duenez, "azken hilabeteetan, Abiadura Handiko Trena gure eskualdeetan nondik eta nola ibiliko den izaten ari da eztabaida politikoaren ardatz nagusietako bat, tokiko erakundeak, eragileak eta garraio eta tren mugikortasunaren ereduaren gainerako aldagai guztiak kontuan hartu gabe, eta iritzi eta proiektu alternatibo zentzudunei ateak itxiz".
AUKERA
Horrela, trenbideko mugikortasunaren eta garraioaren "eredu bakar eta uniformearen" gainetik, herritarrei aldiriko trena, zerbitzu azkarra eta salgaien garraioa ahalbidetzen dien aukera bat dagoela gogorarazi du.
"Garai berriek irtenbide berriak eskatzen dituzte, eta Miranda eta Iruñea arteko egungo trenbide korridorearen modernizazioa aukera egokia eta zentzuzkoa da egungo erronkei modu erabilgarri, iraunkor, azkar eta errentagarrian erantzuteko. Alternatiba garraio eta mugikortasunean oinarritzen da, erantzukizunetik abiatuta lurralde kohesioa bermatuko duena, ingurunea babestuz eta herritarrentzako onura sozial eta ekonomikoa ekarriz", azaldu du.
Azkenik, nabarmendu du egungo korridorearen modernizazioak aukera ematen duela hiriburuak denbora lehiakorretan lotzeko eta kalitatezko tren publiko eta soziala izateko, tokiko geraleku eta geltoki berrituekin.
"Aitzitik, Abiadura Handiko Trenaren plataforma berri batek hiriburuak baino ez lituzke lotuko, herriak erabat baztertuz, eta ezingo luke merkantziarik garraiatu, ingurumenean kalte handiak eraginez eta izugarrizko diru xahutzea eraginez", kritikatu du.