Síguenos en redes sociales:

Gizartea

Unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan ikasten duten ikasleen kopuruak behera egin du

Zehazki, Araban eta EAEko gainerako lurraldeetan, unibertsitateaz kanpoko irakaskuntza arautuetan matrikulatutako ikasle kopuruak iaz % 1,8 egin zuen behera

Unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan ikasten duten ikasleen kopuruak behera egin du

Gero eta ikasle gutxiago matrikulatu dira unibertsitatez kanpoko irakaskuntza arautuetan, Eustat Euskal Estatistika Erakundeak egindako azken txostenean adierazten dutenez.

Zehazki, 2021 eskola-jardueraren estatistika izeneko txostenaren arabera, 2020/2021 ikasturtean, 412.130 pertsona matrikulatu ziren unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan, bai Araban, bai Bizkaian eta Gipuzkoan. Kopuru hori ia% 2 jaitsi da (-% 1,8). Azken 20 urteetako beherakadarik handiena da. Ildo horretatik, azpimarratzekoa da araubide orokorreko irakaskuntzetako ikasleen kopurua % 1,6 jaitsi zela. Txostenean zehazten denez, murrizketa hori Haur Hezkuntzan eta Helduen Hezkuntzan matrikulak murrizteari dagokio, bereziki. Biek %7,8ko eta %12,9ko murrizketa izan zuten, hurrenez hurren. Bitxia bada ere, eta balantzaren beste aldean, matrikulazio horiek nabarmen jaitsi ziren bitartean, bai Batxilergoan, bai Erdi eta Goi Mailako Lanbide Heziketan, matrikula-kopurua %4 baino gehiago igo zen. Era berean, Araubide Bereziko Irakaskuntzen matrikula% 5,1 murriztu zen, Hizkuntza Eskola Ofizialetako ikasleen jaitsieragatik. Zentroaren titulartasunari dagokionez, Erregimen Orokorreko Irakaskuntzetako matrikula pixka bat handiagoa izan zen ikastetxe publikoetan, ikasleen % 52,4koa, eta, pribatuetan, % 47,6koa; alegia, termino absolutuetan, 18.618 ikasle gehiago irakaskuntza publikoan.

Ildo beretik, eta zenbakiekin jarraituz, 32.500 pertsona baino gehiago matrikulatu ziren Batxilergoan, eta 43.600 pertsona baino gehiago, Lanbide Heziketako hiru mailetakoren batean (oinarrizkoa, erdi-mailakoa eta goi-mailakoa). Maila horietan sexuaren araberako banaketa desberdina izan zen. Banaketa parekideena Batxilergoan izan zen, emakumeen % 54. Ordea, Lanbide Heziketako mailek desoreka nabarmena izan zuten gizonen alde, eta hura murrizten joan zen, irakaskuntza-mailak aurrera egin ahala. Hala, Oinarrizko Lanbide Heziketan, gizonen proportzioak % 73 gainditu zuen, eta erdi eta goi mailako Lanbide Heziketan, gizonak ikasleen % 66 eta % 64 izan ziren, hurrenez hurren. "Aurreko ikasturteetan bezala, genero-desberdintasunak antzeman ziren Batxilergoko modalitateak hautatzean. Orientazio zientifikoan izan ezik; hartan, sexuaren araberako banaketa parekidea izan zen, emakumezkoen presentzia nagusia izan zen, bereziki Arteen modalitatean, non lau matrikuletatik ia hiru emakumeenak izan baitziren", adierazten dute Eustatetik. "Modu berean, Lanbide Heziketa sailkatzen den lanbide-familietan erregistratutako genero-arrailei eutsi zitzaien. Irudi pertsonalarekin eta pertsonen zainketarekin zerikusia duten familietan, lau ikasletik hiru baino gehiago emakumeak izan ziren. Berriz, sei familia erabat maskulinizatuta egon ziren, eta, haietan, emakumeen presentzia erabat ezohikoa izan zen; izan ere, emakumeak ikasle guztien % 10 baino gutxiago izan ziren: Garraioa eta ibilgailuen mantentze-lana, Itsas eta arrantzakoa, Instalazioa eta mantentze-lana, Elektrizitatea eta elektronika, Fabrikazio mekanikoa eta Energia eta ura", erantsi egiten dute txostenean.

Bestalde, aipatu behar da D irakaskuntza-ereduaren egoera ere aztertu duela txostenak. Hain zuzen, Euskal Estatistika Erakundeak zehazten duenez, Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako ikastetxeetan 38.600 pertsona baino gehiago matrikulatu ziren Espainiako nazionalitaterik gabe. Ikasle horien erdiak baino gehiagok D ereduan egin zituzten ikasketak. Hirutik batek A ereduan egin zuen. %15ek B ereduan ikasi zuen. Bestalde, alde garrantzitsuak antzeman ziren hizkuntza-ereduaren banaketan, zentroaren titulartasunaren arabera. Hala, ikastetxe publikoetan Espainiako nazionalitatea ez zeukaten ikasleak -guztizkoaren % 72- hizkuntza-ereduetan honela banatu ziren: % 58 D ereduan, % 34 A ereduan eta % 8 baino ez B ereduan. Ordea, ikastetxe pribatuetara joan zirenen banaketa parekoa izan zen hiru aukeren artean.

Amaitzeko, eta jantoki-zerbitzuari dagokionez, Erregimen Orokorreko Irakaskuntzetan matrikulatutako ikasleen % 42k eskola-jantokia erabili zuten, 2019/20 ikasturtean baino ehuneko zortzi gutxiagok; orduan, ikasleen erdiak ikastetxean bazkaltzen zuen. "Zifra absolutuetan, jangelako ikasle erabiltzaileen kopuruak behera egin zuen; ia 33.000 pertsona gutxiago", ondorioztatzen dute Eustatetik aipatutako txostenean.

Datuak. 2021 eskola-jardueraren estatistika izeneko txostenaren arabera, 2020/2021 ikasturtean, 412.130 pertsona matrikulatu ziren unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetan, bai Araban, bai Bizkaian eta Gipuzkoan. Kopuru hori ia% 2 jaitsi da (-% 1,8). Azken 20 urteetako beherakadarik handiena da. Ildo horretatik, azpimarratzekoa da araubide orokorreko irakaskuntzetako ikasleen kopurua % 1,6 jaitsi zela. Txostenean zehazten denez, murrizketa hori Haur Hezkuntzan eta Helduen Hezkuntzan matrikulak murrizteari dagokio, bereziki. Biek %7,8ko eta %12,9ko murrizketa izan zuten, hurrenez hurren. Bitxia bada ere, eta balantzaren beste aldean, matrikulazio horiek nabarmen jaitsi ziren bitartean, bai Batxilergoan, bai Erdi eta Goi Mailako Lanbide Heziketan, matrikula-kopurua %4 baino gehiago igo zen.

Esaldia. Oinarrizko Lanbide Heziketan, gizonen proportzioak % 73 gainditu zuen, eta erdi eta goi mailako Lanbide Heziketan, gizonak ikasleen % 66 eta % 64 izan ziren, hurrenez hurren. "Aurreko ikasturteetan bezala, genero-desberdintasunak antzeman ziren Batxilergoko modalitateak hautatzean. Orientazio zientifikoan izan ezik; hartan, sexuaren araberako banaketa parekidea izan zen, emakumezkoen presentzia nagusia izan zen, bereziki Arteen modalitatean, non lau matrikuletatik ia hiru emakumeenak izan baitziren", adierazten dute Eustatetik. "Modu berean, Lanbide Heziketa sailkatzen den lanbide-familietan erregistratutako genero-arrailei eutsi zitzaien".