Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) Amazon Universityn, Europako unibertsitate-lehiaketa garrantzitsuenetako batean parte hartuko du aurten.

Hala, atzo Amazon University Esports Mastersetik jakinarazi zutenez, "unibertsitateko kirol elektronikoen lehiaketa nagusia" da, eta dagoeneko hasi da talde-fasean League of Legends txapelketarekin. Hurrengo egunetan hasiko dira Rocket League, Teamfight Tactics eta Clash Royal-eko sailkapen-txapelketak. "Amazon UEM 2022 munduko esport-ekitaldi garrantzitsuena da unibertsitatean. Amazon University Esports-en lehen Split-eko talde irabazleak bilduko ditu. Parte-hartzaile horiekin bat egingo dute Last Chance Qualifier-ren irabazleek. Maiatzaren 14an eta 15ean izango da, eta ekainaren 25ean eta 26an LoLko final presentzialean unibertsitatea eta herrialdea ordezkatzeko aukera emango die", azaldu zuten. Aurtengo edizioan hamabost herrialdek hartuko dute parte. Besteak beste, Espainia, Frantzia, Portugal, Erresuma Batua, Irlanda, Italia, Alemania, Polonia, Txekiar Errepublika eta Eslovakia. Guztiak lehiatuko dira, irabazteko ohoreagatik ez ezik, 24.000 eurotik gorako prize pool bat (sari-poltsa) eramateagatik ere. Jokoen irabazleen artean banatuko dira. Gainera, aurreko edizioetan gertatu zen bezala, Amazon Unibertsityren faseetan hainbat taldetan sartutako jokalari ezagunek hartuko dute parte. Andrea Asensi, Project Manageren hitzetan: "Oso harro gaude gure taldeek Amazon UEM edizio berri batean parte hartuko dutelako. Talde honetatik, urte batzuk daramatzagu ahalegintzen ikasleek bide ireki bat izan dezaten esporten eta gaming-aren munduan garatzeko. Ametsa litzateke gure ordezkariren batek bere burua txapeldun izendatzea jokoren batean". Oraingoan, adierazi zuten bezala, Euskadik ere parte hartuko du Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleekin, eta Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako gazteen balioa eta trebetasuna erakusten saiatuko dira.

Bestalde, UPV/EHUko azterlan batek Europako Batasuneko I+G politika aztertu du. Ana Arizaga Batiz ikertzaileak Europako Ikerketa Esparruaren merkatua aztertu du, Europar Batasunean dagoen ikerketa-politika hobeto ulertzeko. "Europako Batasuneko I+Gko politika nola sortu zen, nola garatzen ari den eta datorren hamarkadan norantz doan ulertzea izan da helburua", adierazi du Ana Arizaga Batizek.

"Europar Batasunaren integrazio-prozesuaren lorpen handienetako bat barne-merkatu bat lortzea da. Merkatu horretan, estatuen arteko merkataritza-oztopoak ezabatu dira, eta herritarrak, salgaiak eta zerbitzuak Europako mugen barruan askatasunez mugi daitezke. Testuinguru horretan, Europako Ikerketa Esparruak (EEI) lorpen hori ikerketaren eta ezagutzaren eremura eraman nahi du; ikerkuntzarako eta berrikuntzarako mugarik gabeko barne-merkatu bakarra sortu nahi du, ikertzaileak, ezagutza zientifikoak, teknologiak eta berrikuntza askatasunez zirkulatzea sustatuko dituena, eta halaber, Europako industria lehiakorragoa bultzatuko duena. Europako Ikerketa Esparruak eraginkorragoak izaten laguntzen die herrialdeei, beren ikerketa-politikak eta -programak bateratzen baitituzte", azpimarratu du ikerketaren egileak.

Lan honetan aztertutako datu-multzoari esker, "ikusi dugu Europako Ikerketa Esparruak ez duela helmuga zehatzik, ezta helburu zehatzik ere; izan ere, dinamismo handiagoa eta malgutasun handiagoa izateko planteatu da. Une bakoitzeko agenda politikora eta ibilbide politikoaren orrira egokitu behar den proiektua da. Etengabe aldatzen den zerbait da, eta ez da inoiz guztiz osatzen, baina, aldi berean, eragin handia du Europan I+G egiteko moduan", azaldu du Ana Arizaga Batizek. Gainera, "hurrengo hamarkadan zenbait erronka eta arazo interesgarri izango direla aurreikusten dugu: I+Gren arloan egiten diren jarduerak ez dira nahikoak izango, beste esparru politiko batzuekin integratutako eta koordinatutako jarduerak beharko dira, hala nola hezkuntza eta industria, ezagutza hezkuntza-sisteman ere sortzen baita, eta edozein ikerketaren emaitzak merkatura iritsi behar dira ekonomia eta gizarte-ongizate bihur dadin", gehitu du Arizaga Batizek. Lanaren egilearen arabera, "datu horiek guztiak aztertuta, Europako Ikerketa Esparruak 2021-2030 hamarkadan izan dezakeen bilakaeraren ezaugarri eta joera nagusiak aurreratzen lagundu nahi da".

Parte-hartzaileak. Amazon University Esports Mastersetik jakinarazi zutenez, "unibertsitateko kirol elektronikoen lehiaketa nagusia" da, eta dagoeneko hasi da talde-fasean 'League of Legends' txapelketarekin. Hurrengo egunetan hasiko dira 'Rocket League', 'Teamfight Tactics' eta 'Clash Royal'eko sailkapen-txapelketak. "Amazon UEM 2022 munduko esport-ekitaldi garrantzitsuena da unibertsitatean. Amazon University Esports-en lehen Split-eko talde irabazleak bilduko ditu. Parte-hartzaile horiekin bat egingo dute 'Last Chance Qualifier'ren irabazleek. Maiatzaren 14an eta 15ean izango da, eta ekainaren 25ean eta 26an LoLko final presentzialean unibertsitatea eta herrialdea ordezkatzeko aukera emango die", azaldu zuten. Aurtengo edizioan hamabost herrialdek hartuko dute parte. Besteak beste, Espainia, Frantzia, Portugal, Erresuma Batua, Irlanda, Italia, Alemania, Polonia, Txekiar Errepublika eta Eslovakia. Guztiak lehiatuko dira, irabazteko ohoreagatik ez ezik, 24.000 eurotik gorako prize pool bat (sari-poltsa) eramateagatik ere.

Azterlana. Bestalde, UPV/EHUko azterlan batek Europako Batasuneko I+G politika aztertu du. Ana Arizaga Batiz ikertzaileak Europako Ikerketa Esparruaren merkatua aztertu du, Europar Batasunean dagoen ikerketa-politika hobeto ulertzeko. "Europako Batasuneko I+Gko politika nola sortu zen, nola garatzen ari den eta datorren hamarkadan norantz doan ulertzea izan da helburua".