ehiaketa gogorra da, Europa mailan lehiatzen delako, baina saiatuenentzat pentsatua. Eta aurten Arabak ere parte hartuko du bertan. Gasteizko Koldo Mitxelena Institutua Cansat proiektuan parte hartuko du aurten, Europako espazio-agentziak antolatuta. Lehiaketa honetan Europako ikastetxeek parte hartzen dute. Araban, "lehiaketa honetan parte hartzen duen lehen ikastetxea gara", adierazi dute institututik.
Cansat Europako Espazio Agentziaren ekimena da, eta Europa osoko ikasleei erronka egiten die freskagarri lata baten tamainako satelite txiki bat eraiki eta martxan jartzeko. Ikasleentzako erronka da satelite batean dauden azpisistema nagusi guztiak egokitzea, hala nola energia, sentsoreak eta komunikazio-sistema bat, freskagarri lata baten bolumenean eta forman. Ondoren, Cansat suziri batek kilometro bateko altituderaino jaurtitzen du, edo plataforma, dron edo globo batetik jaurtitzen da. Esperimentu zientifiko bat edota erakustaldi teknologiko bat egin, lurreratze segurua lortu eta bildutako datuak aztertu behar dira. Espainiako estatuan hasten da lehiaketa, Europan lehiatuko den taldea aukeratzeko. Proiektuaren faseetan, parte hartzen duten taldeek hainbat diseinu-txosten aurkeztu behar dituzte, eta, orain, Koldo Mitxelena Institutuak prestatzen eta lehiatzen dihardu estatu espainiarrean. Cansat lehiaketan parte hartuko duten sei ikasleak modalitate teknologikoko batxilergoko lehen mailakoak dira. Zehazki, sei ikaslek ordu asko daramate lanean Arabako lurraldea posizio onenean uzteko. "Sei ikasle hauek izugarri ari dira lanean denbora horretan guztian. Eta proiektua ondo atera ez arren, horrelako proiektuetan beti huts egin dezakeelako, lortutakoaz oso harro gaude", dio Asier Barquero Koldo Mitxelenan proiektuaren arduradunak. Izan ere, institututik bertatik aitortzen duten bezala, "zerbait gaizki atera daiteke", baina hori gertatzen bada, ez da izango ikasleek eta irakasleek egiten duten esfortzu-ordu guztiengatik. "Asko ari gara lanean proiektu honetan, bai ikasleok bai irakasleok oso konprometituta gaude proiektu honekin, baina oso zaila da, aurrera egin ahala arazo asko sortzen dira, baina ilusioz beterik gaude", aitortu du. Izan ere, ikasleak beren trebetasunak lantzen eta garatzen ari dira hainbat eremu eta arlotan, besteak beste, robotika, fisika, ingelesa, informatika, ekonomia, eta enpresa-munduarekin AVS goi-teknologiako enpresaren bidez konektatzeko aukera ere izan dute. "Satelitearekin entsegu errealak egiteko, Langraizko suhiltzaileen parkera joan ginen", azaldu eta gaineratu du Borjak: "Lehiaketa honetan parte hartzen duten ikasleek onartzen dute, alde batetik, orain arte egindako lana gogorra izan dela. Baina, bestalde, modu dinamikoagoan ikasi dute, hainbat irakasgai konbinatuz eta elkarlana sustatuz". Gainera, "oso positibotzat" jotzen ari dira satelitea eraikita ikustea, "oztopo ugari" izan ondoren. Proiektu hau egin ondoren, eta laneko ordu eta orduen ondoren, ikasleek, irakasleekin eta gainerako taldekideekin batera, beren harrotasuna eta ilusioa erakusten dute egin duten ikaskuntza prozesu osoagatik. "Proiektu bat ez da existitzen, ezagutzera ematen ez bada. Hori dela eta, Koldo Mitxelena proiektu honen zabalkundean murgilduko da hainbat bideren bidez, hala nola ikastetxearen web orria eta bere sare sozialak; elkarrizketak egingo ditugu ikasleen alde eta haientzat Youtubeko kanalean, eta komunikabideetan ere emango dugu horren berri. Era berean, eTwinning sarean parte hartzen du institutu honek. Sare horrek Europako ikastetxeen arteko harremanak eta lankidetza sustatzen ditu, eta hizkuntza eta Steam-en proiektuak garatzen ari da", zehaztu du.
Badira urte batzuk Koldo Mitxelena Institutua bere hezkuntza-politika ikaskuntza-metodologiak aldatzera bideratzen ari dela. Aldaketa horren ardatz nagusietako bat da, batetik, proiektuen lana sustatzea, eta, bestetik, sailen arteko lankidetza sustatzea, proiektu berean hainbat irakasgai sartzeko. Hezkuntza-filosofia berri horren barruan sartzen da Steam ikaskuntzaren kontzeptu berria, diziplina arteko proiektuen sorreran oinarritzen dena (irakasgai asko). "Koldo Mitxelenak bere garaian Arabako erreferenteetako bat izateko apustua egin zuen Steam hezkuntzan", dio. Metodologia-aldaketa horien ondoren, Teknologia Sailak azken urteotan "robotikaren aldaketa sustatzeko apustua egin dugu, eta duela bi urtetik Cansat proiektuan parte hartzeko interesa sortu zitzaigun", azaldu du. Ideia hori Institutuko Steam taldeari helarazi zioten. Eta, azkenik, iaz hasi ziren horretan lanean.
Helburu hori betetzeko, institututik irakasleek eta zuzendaritzak hainbat erabaki hartu zituzten: lehenik eta behin, teknologia-ikasgaiaren mailatako gaiak egokitu zituzten, "praktikotasun handiagoko" irakaskuntzak sartuz. Bigarrenik, beste irakasgai batzuk sartu zituzten zenbait Steam proiektu garatzeko eta abian jartzeko, hala nola kutxa magikoa, taula periodikoa eta emakumeak bizitzan duen garrantzia aldarrikatzen duten arte-instalazioak. Azkenik, zuzendaritzatik azaldu dutenez, "Steam-Sare-n parte hartzea funtsezkotzat jo zen. Hori Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak Innobasqueren bidez sustatutako ekimena da. Helburua da Steam proiektuetan lankidetza-sareak sortzea, bigarren hezkuntzako institutuen eta maila zientifiko-teknologiko handiko enpresen artean". Zentzu horretan, institutu hau Elgoibarko AVS Added Value Solutions enpresarekin batu da. "AVS enpresa berritzailea da goi-mailako teknologiaren garapenean, hala nola laserretan, eta maiz egiten du lan agentzia espazialekin eta NASArekin, besteak beste. Horregatik, Koldo Mitxelenak eskerrak ematen dizkio enpresa honi irakasleei eskaintzen dien laguntzagatik".
Ikasleak. Koldo Mitxelena Institutua Cansat proiektuan parte hartuko du aurten, Europako espazio-agentziak antolatuta. Lehiaketa honetan Europako ikastetxeek parte hartzen dute. Araban, "lehiaketa honetan parte hartzen duen lehen ikastetxea gara", adierazi dute institututik.
Ekimena. Cansat Europako Espazio Agentziaren ekimena da, eta Europa osoko ikasleei erronka egiten die freskagarri lata baten tamainako satelite txiki bat eraiki eta martxan jartzeko. Ikasleentzako erronka da satelite batean dauden azpisistema nagusi guztiak egokitzea, hala nola energia, sentsoreak eta komunikazio-sistema bat, freskagarri lata baten bolumenean eta forman.
"Sei ikasle hauek izugarri ari dira lanean denbora horretan guztian. Eta proiektua ondo atera ez arren, horrelako proiektuetan beti huts egin dezakeelako, lortutakoez oso harro gaude", dio Asier Barquero Koldo Mitxelenan proiektuaren arduradunak.
"Asko ari gara lanean proiektu honetan, bai ikasleok bai irakasleok oso konprometituta gaude proiektu honekin, baina oso zaila da, aurrera egin ahala arazo asko sortzen dira, baina ilusioz beterik gaude", aitortu du.