Faconautoko prentsa-ohar batean azaldu dutenez, turismoen merkatua % 6,3 hazi da irailean, 73.144 salmentarekin. Kopuru horrek iazko bide positiboa berreskuratzea lortu zuen, aurreko hilean atzera egin baitzuen. Partikularren kanaleko salmenten hobekuntzari eta auto elektrifikatuen merkatuak izan duen gorakada handiari esker, hilabete positiboa itxi da. Irailera arte metatu denari dagokionez, 744.698 unitate saldu dira guztira, eta aurreko urtearekin alderatuta % 4,7ko igoera izan den arren, 2019an baino % 23 gutxiago saldu da oraindik, pandemia hasi aurretik.

Faconautotik gaineratu dutenez, nabarmentzekoa da turismo elektrifikatuen merkatuaren hazkunde nabarmena, aurreko hilabeteetan moteldu egin baitzen. Irailean salmentak % 20 gehitu ziren, 10.392 unitateraino, hau da, hileko merkatuaren % 14,2. Hobekuntza horren ondorioz, bederatzigarren hilabetera arte, 80.225 unitate izan dira, eta elektrifikatuen salmentak berriz ere hazkunde-zifretan kokatu dira, aurreko urtearen aldean % 0,6ko igoerarekin eta urtean merkatuaren % 10,77arekin.

Irailean saldutako autoen batez besteko CO2 isuriak egindako kilometro bakoitzeko 112,8 gramo CO2koak dira, 2023ko hilabete berean saldutako turismo berrien isurketen batez bestekoa baino % 3,4 gutxiago. Urte osoan, egindako kilometro bakoitzeko 117,3 gramo CO2 erregistratu dira batez beste, % 0,8 gutxiago. 

Kanalen araberako salmentei dagokienez, partikularrentzako merkatuak hobekuntza nabarmena izan du hilabetean, % 10,5eko hazkundearekin, 36.639 unitaterekin. Halaber, errentarako salmentetan 4.773 auto berri saldu dira, hau da, % 34,4 gehiago. Bestalde, nahiz eta enpresei zuzendutako salmentak 31.732 unitate izan, % 1,1eko jaitsiera izan da 2023ko hilabete beraren aldean.

Merkataritza-ibilgailu arinen matrikulazioak nabarmen hobetu dira irailean: % 15,9 eta 12.829 unitate gehiago, txostenean ondorioztatu duten bezala.  

Balorazioa

Bestalde, irailean 6.424 ibilgailu saldu ziren Euskadin, 2023ko hilabete berean baino % 4,7 gutxiago. Horietatik 5.404 turismoak izan ziren, urte arteko % 4,7ko jaitsierarekin, eta 1.020 komertzial arinak, % 4,4ko jaitsierarekin. Bigarren eskuko ibilgailuen merkatua (turismoak gehi furgonetak) % 5,3 igo da batez beste hilabetean Espainian, turismoena % 5,3 eta arinena % 5,3, Ancoveko azken txostenaren arabera. 

Hala, Bizkaiak izan du aukerako salmenten jaitsierarik handiena erkidegoan. Aurten, duela urtebete baino % 4,7 okasiorako ibilgailu gehiago transferitu dira Euskal Autonomia Erkidegoan; guztira, 64.225 ibilgailu transferitu dira; horietatik 53.659 autoak izan ziren (% 4,5 gehiago) eta 10.566 furgoneta (% 5,8 gehiago). Estatuko batez bestekoan, 2023ko aldi berean baino % 8,3 aukerako ibilgailu (turismos+furgoneta) gehiago saldu dira. Txosten beraren arabera, irailean bigarren eskuko 190.831 ibilgailu saldu dira Espainian autoen artean eta komertzial arinen artean, hau da, % 5,3ko igoera izan da iazko hilabete beraren aldean. Autoen kasuan, hilean 164.218 bigarren eskuko auto transferitu dira, 2023ko hilabete berean baino % 5,3 gehiago, eta 26.613 furgoneta, hau ere % 5,3ko igoera. 

Urteko lehen hiru hiruhilekoetan 1.767.271 ibilgailu eskualdatu dira, hau da, 2023ko aldi berean baino % 8,3 gehiago. Horietatik 1.512.942 turismoak izan dira (horien salmentak % 8,2 igo dira 2023aren aldean) eta 254.324 komertzialak ( % 9,1eko igoera). Adin-tarteen arabera, alokairuko turismo berrienak nabarmentzen dira (12 hilabete baino gutxiago), % 9,2 hazi baitira, urteko jaitsierak apurtuz. Hori arintzea da kontzezionarientzat, horrelako unitateetan espezializatuta daudenentzat. Elektrikoak % 49 hazi dira, urtean % 67tik behera, eta beren kuota % 1etik % 0,9ra jaitsi da iraileko salmenta guztien aldean. Hibridoek gora egiten jarraitzen dute: entxufagarriek salmentak bikoiztu dituzte 2023ko hil beraren aldean, eta hibrido normalek % 21 egin dute gora. Hala ere, gainerako motorizazio alternatiboak bezala, bigarren eskuko merkatuan lekukotzak dira, % 1,7ko eta % 3,3ko kuotarekin, hurrenez hurren, irailean.