Europako Batzordeak Europako Unibertsitateen 2023ko Erasmus+ deialdiaren emaitzak argitaratu berri ditu. ENLIGHT, Europako 10 herrialdetako unibertsitate bana biltzen duen aliantza, hautatutako 30 Europako unibertsitateetako bat da, eta 14,4 milioi euro jasoko ditu datozen lau urteetarako. Aliantzaren dirulaguntza horren zatirik handiena ekimen akademikoak bideratzeko erabiliko da, irakaskuntza eta ikaskuntza kooperatiboago, sortzaileago eta berritzaileago bultzatze aldera. Gainera, ENLIGHTek kide berri bat sartu du aliantzan, Bernako Unibertsitatea (Suitza) hain zuzen. Kide berri honen bidez, aberastu egiten dira aliantzaren aniztasuna eta eragina, etorkizuneko unibertsitatea garatzeko bidean aurrera eginez.
Eva Ferreira Euskal Herriko Unibertsitateko errektoreak azpimarratu duenez, “ENLIGHT+ proiektu berriak aukera emango die aliantzako unibertsitateei hezkuntza- eta ikerketa-agenda partekatuak garatzen jarraitzeko. ENLIGHT komunitate osoa eta, zehatzago, Euskal Herriko Unibertsitatekoa zoriondu nahi ditut: bereziki lan egiten duten langileak, ikasleak, langileak (PDI zein PTGAS) eta fase pilotuan parte hartu eta ENLIGHT garatzen lagundu duten kanpoko eragileak. Guztiek funtsezko zeregina izan dute ENLIGHTren arrakastan. Lorpen horrek gure ahalegin kolektiboak eta gure ikuspegi partekatua islatzen ditu”.
Gijs Coucke proiektuaren koordinatzaileak adierazi duenez, “bigarren fase honek aukera emango dio ENLIGHTi handitzeko eta lehen fase pilotuan garatu ziren ekimenak garatzeko”. Anbizioa da espazio ireki bat sortzea, ikasleek eta irakaskuntzako eta administrazioko kidegoek beren irakaskuntza eta ikaskuntza modu kooperatiboan, sortzailean eta berritzailean garatu dezaten. ENLIGHTek bere ikasleak ahaldundu nahi ditu, erronka sozial eta global konplexuei aurre egiteko beharrezko gaitasunak emanez. Hainbat formaturen bidez, ikasleek aktiboki parte hartuko dute garapen iraunkorraren, konpromiso globalaren eta gizarte-aldaketaren eremuetan. Kalitate handiko hezkuntza bermatzeaz gain, ENLIGHTek unibertsitateetan egiten diren ikerlanak ezagutza sortzeko prozesuetan integratzea du helburu.