Zer onura ditu gizarte-hezitzaile batek Arabako ikastetxeetako ikasgeletan? Galdera horri erantzuteko eta arlo horretan sakontzeko, Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) talde batek Kokuk elkartearen lana aztertu du zazpi urtez Gasteizko bost ikastetxetan. Azterketa horren helburua izan da ikasleen ikaskuntzan eta gizartearen eta eskolaren arteko harremanean duten eragina ezagutzea.

Kokuk Elkartea: gizarte- eta hezkuntza-ekintzak eskola-eremuan duen eragina. Arabako hezkuntza formalaren, ez-formalaren eta informalaren arteko mugak desitxuratuz izeneko ikerketa-proiektua, Vital Fundazioaren ikerketa-proiektuetarako laguntzen deialdiaren parte da. Azterketaren emaitza da hezkuntza formala eta ez-formala elkartzen diren lekuetan onura pertsonalak, erlazionalak eta komunitarioak sortzen direla, hala nola bizikidetza eta prebentzioa hobetzea, eskola-errendimendua hobetzea, emozioak hobeto kudeatzea eta gatazkak murriztea. Emaitzak bihar arratsaldeko 17:30ean aurkeztuko dira Vital Fundazioa Kulturunean. Sarrera doan da.

Azterlanaren xede diren Kokuki lotutako bost ikastetxeak aniztasunean "aberatsak" dira, ikasle atzerritarren edo jatorri atzerritarreko eta/edo egoera sozioekonomiko zaileko familien presentzia handiarekin. Gainera, "berandu matrikulatzeak egokitze-aldia oztopatzen du; ikasleek ez dute ez euskaraz, ez gaztelaniaz hitz egiten, eta horrek are gehiago zailtzen du integrazioa hasieran; eta absentismo-maila handia duten ikastetxeak dira. Horrekin batera, gazteek gabezia emozionalak dituzte, eta irakasleek ikasgela barruan nekez konpon ditzaketen familia-arazoak dituzte. Zehaztutako egoera horretan, irakasleak gainez eginda daude, ez dute ikasleen premien zati bat betetzen, aurkezten diren arazoei erantzuteko baliabideak nahiz prestakuntza mugatuta daudelako”, ondorioztatu du ikerketak.