Herritarren % 62k ohiko estiloak aldatu ditu erosketei dagokienez, inflazioaren prezioaren gorakadaren ondorioz.

Orain, idealo.es-ek egindako ikerketa baten arabera, herritarrek gehiago erosten dute ezagutzen ez diren edo hain ezagunak ez diren denda edo marketan, inflazioaren ondorioz dirua aurrezteko. Zehazki, herritarrek eta familiek hilaren amaieran euro batzuk aurrezteko formula eta estrategia berriak bilatzen jarraitzen dute, eta, beraz, marka handietatik hain ezagunak ez diren baina prezio baxuagoak dituzten beste marka batzuetara pasatzen ari dira. "Aurrezteko joera orokorra da, gizartean eta demografian desberdintasun batzuk antzematen dira", azaldu dute txostenean.

Hala, eta ildo beretik, txostenak erakusten du gizonek neurri handiagoan egiten dutela apustu preziorik onenak aurkitzearen alde ( % 63) emakumeek baino ( % 60), konfiantzazko dendetan fidelagoak izateko joera baitute. Adinaren arabera, 25-34 urtekoen artean lehenesten da gehien aurreztea. Era berean, nabarmendu behar da batzuetan denda berriek mesfidantza apur bat sor dezaketela kontsumitzaileengan, bereziki Interneten bidez erosterakoan. Hala ere, gero eta herritar gehiago animatzen ari dira ildo horretako esperientzia berriak probatzera, txosten beraren arabera. Horrela, plataformak dio hozkailuen ereduen % 87k prezio merkeagoak dituztela ecommerce txikietan plataforma handietan baino. Egoera hori errepikatu egiten da telebista-erreferentzien % 77rekin, mugikorren % 58rekin eta ordenagailu eramangarrien % 52rekin.

Azterlanaren arabera, tokiko dendek ere eskaintza hobeak eskaintzen dituzte kategoria batzuetan. Horrela, kiroletako produktuen % 58 eta osasun eta drogeriako produktuak % 52 merkeagoak dira denda txikietan.

Gainera, beste kategoria batzuetan eskaintzak oso banatuta daude ecommerce handien eta txikienen artean. Familia- eta haur-artikuluen kasua da hori, % 51 denda handientzat eta % 49 tokiko saltokientzat, eta moda eta osagarrien kategorian, berriz, % 55 establezimendu nagusientzat.