Sendaiko (Japonia) Tohoku Unibertsitateko Garapen, Zahartze eta Minbizi Institutuko ikertzaileek lehen aldiz frogatu dute ikerketa berri batean narriadura kognitiboa eta dementzia izateko arrisku txikiagoa duten helduen hezkuntzaren arteko lotura.

"Hemen frogatzen dugu helduentzako hezkuntzako eskolak jasotzen dituzten pertsonek dementzia garatzeko arrisku gutxiago dutela bost urte geroago", adierazi du ikerketaren lehen egileak, Hikaru Takeuchik.

"Helduen hezkuntza, halaber, adinak gora egitearekin lotzen da hitzik gabeko arrazoibidea hobeto mantentzearekin", gaineratu du 'Frontiers in Aging Neuroscience' aldizkarian argitaratu den ikerketa honen lehen egileak.

Takeuchik eta haren egilekideak, Ryuta Kaimonimak, institutu bereko irakasleak, Erresuma Batuko Biobankuaren datuak aztertu zituzten. Biobanku horrek milioi erdi bat boluntario britainiarren informazio genetikoa, sanitarioa eta medikoa biltzen ditu, eta horietatik 282.421 parte-hartzaile aztertu ziren ikerketa honetarako.

2006tik 2010era bitartean egin da ikerketa, 40 eta 69 urte bitarteko helduekin. Batez beste, zazpi urteko jarraipena egin zitzaien azterlan honen unean.

Beren genotipoaren arabera, beren DNAn garrantzitsuak diren leku bakarreko 133 polimorfismoetan (SNP), parte-hartzaileek dementziarako banakako 'arrisku poligenikoko puntuazioa' jaso zuten. Parte-hartzaileek helduen hezkuntzako ikastaroren batera joan ote ziren adierazi zuten, maiztasuna, irakasgaia edo maila akademikoa zehaztu gabe.

Ildo horretan, egileek izena emateko bisitaren eta hirugarren ebaluazio-bisitaren datuetan jarri zuten arreta, 2014 eta 2018 artean. Bisita horietan, parte-hartzaileek proba psikologiko eta kognitiboen sorta bat jaso zuten, hala nola adimen arina, memoria bisoespaziala eta erreakzio-denbora.

Era berean, lagineko parte-hartzaileen % 1,1ek dementzia garatu zuten ikerketaren aldi baterako.