Madrilgo Unibertsitate Autonomoko (UAM) Comunicación Multimodal y Desarrollo Humano (COMDEH) ikerketa-taldeak 'Logopedia, Foniatria eta Audiologia aldizkarian' argitaratu berri duen lan batek frogatzen du pandemiaren hasieran jaiotako haurren hizkeraren garapena motelagoa dela Covid-19 krisiaren aurretik jaiotakoekin alderatuta.
Bere azterlanaren zati gisa, ikertzaileek hiztegiaren eta morfosintaxiaren garapenaren datuak -gero eta esaldi gehiago sortzeko trebetasuna- aztertu zituzten 18 eta 31 hilabete bitarteko 153 haur artean. Taldeak berdinduak diren bi talderen datuak konparatu zituen, amen hezkuntza mailan eta antzeko haur eskoletakoak. Zehazki, PRE taldea, pandemia baino lehen jaio eta ebaluatutako haurrek osatua, eta POST taldea, 2019ko urritik 2020ko abendura bitartean jaiotako haurrek osatua. "Pandemiak eragindako murrizketek mugatu egin dituzte POST taldeko haurren elkarreragin sozialak eta harreman-testuinguruak", azaldu dute ikerketaren egileek. "Jaso dituzten hizkuntza-estimuluek eragina izan dute, bai gizarte-elkarreraginen aniztasuna eta maiztasuna murriztearen ondorioz, bai maskarak erabiltzearen ondorioz, ulermena zailtzen baitute eta ikusmen-informazioa hizkuntza ikasteko baliatzea eragozten baitute", justifikatu dute ikertzaileek.
Emaitzen arabera, litekeena da egoera horiek talde honetan hizkuntza mantsoago garatzen lagundu izana, pandemia aurreko bi urteetan adina zuten haurrekin alderatuta.
Lortutako emaitzek PRE taldearen hiztegian eta garapen morfosintaktikoan puntuazio baxuagoak dituzte, PRE taldearen aldean, MacArthur Komunikazio Garapenaren Inbentarioaren (CDI) bidez ebaluatuak.