Gorren Estatuko Konfederazioak “112 zerbitzuko zeinu-mintzairaren erabilerraztasun falta” salatu du eta ziurtatu du pertsona gor guztien osasuna “arriskuan” jartzen duen oinarrizko eskubide bat urratzen ari dela, 112 zenbakira larrialdi baten aurrean deitzen dutenean.

Hala, konfederazio horretatik jakinarazi dutenez, oinarrizko eskubide bat “urratzen” ari dira larrialdietarako doako telefonoan; izan ere, salatu dutenez, “112 larrialdi-zerbitzuko zeinu-mintzairaren eskuragarritasun ezak pertsona gorren oinarrizko eskubideak urratzea dakar”. Gainera, eskubide hori urratzeak pertsona gorren segurtasuna “arriskuan” jartzen duela gaineratu dute bertatik. Horrela, “autonomia erkidegoen eta Barne Ministerioaren pasibotasuna” kritikatu du Concha Díaz konfederazioaren presidenteak, hain zuzen ere. Ildo horretatik, Díazen hitzetan, “pasibotasun handia dago Espainiaren aurkako arau-haustearen prozeduran. Hain zuzen ere, prozedura hori ireki zen Europan telefono honetara sartzeko aukera-berdintasuna bermatzera behartzen duten jarraibideak modu eraginkorrean ez betetzeagatik”. Arazo honen aurrean eskaintzen duen irtenbidea 112 telefonoan zeinu-mintzaira barne hartzen duen testu-mezularitzarekin komunikatzeko aukera gehitzea da.

Gainera, presidenteak jakinarazi duenez, koronabirusaren pandemiaren hasierarekin batera, konferentziatik zuzeneko sarbidea ezarri zuten zeinu-mintzairaren bidezko bideo-konexio zerbitzuan, pertsona gorrei bide emateko. Haren esanetan, “legeria barne hartzen duten autonomia erkidegoetako pertsona gorrak 112rekin harremanetan jartzeko” sortu zuten hori. Hala ere, eta neurri hori hartu arren, aldi baterako irtenbidea dela dio, “ez baita ziurtatzen presako dei gisa egindako deiek gainerako deien gainetik lehentasuna izango dutenik”.

Kezkatzen dion beste gaietako bat “lurraldeen arteko desberdintasuna” da. “Espainian, 112 zenbakia autonomia erkidegoen arabera deszentralizatuta dago, eta horrek irizpide, prozedura eta protokolo desberdinak sortzen ditu”, salatu du presidenteak. “Zerbitzu horrek sarbide-sistema bat eta arreta-protokolo komun eta estandarizatu bat izan behar ditu pertsona gor guztientzat, edozein autonomia-erkidegotan bizi direla ere”, erantsi du.

“Arazo horri irtenbidea emateko teknologia dago eta inbertsioa oso txikia da. Borondate politikoa baino ez da behar “, esan du. Izan ere, 112 autonomiko guztietan bideonterpretazio SVIsualaren zerbitzua sartzea beharrezkoa dela gaineratu du, “pertsona gorrei berehalako arreta eman ahal izateko eguneko edozein ordutan, komunikazio-oztoporik gabe, eta deia egiten den autonomia-erkidegoko larrialdi-zerbitzutik zuzenean”, azpimarratu du. Azkenik, SVIsualak pertsona gorrei konfiantza ematen diela gaineratu du, “baliabide eta zerbitzuak eskuratzeko 2020an erregistratutako 175.000 deiek erakusten duten bezala”.

Izan ere, 2019ko uztailean, Europako Batzordeak jakinarazi zuen Espainia, Alemania, Txekia, Kroazia eta Greziaren kontra arau-hausteen prozedura hasiko zuela, 112 larrialdi-zenbakiari buruzko arauak “modu eraginkorrean” ez betetzeagatik”.

Salaketa. Gorren Estatuko Konfederazioak “112 zerbitzuko zeinu-mintzairaren erabilerraztasun falta” salatu du eta ziurtatzen du pertsona gor guztien osasuna “arriskuan jartzen duen” oinarrizko eskubide bat urratzen ari dela.2019an, Europako Batzordeak jakinarazi zuen Espainiaren kontra arau-hausteen prozedura hasiko zuela, 112 larrialdi-zenbakiari buruzko arauak “modu eraginkorrean” ez betetzeagatik”.

“Arazo horri irtenbidea emateko teknologia dago eta inbertsioa oso txikia da. Borondate politikoa baino ez da behar “, esan du. Izan ere, 112 autonomiko guztietan bideonterpretazio SVIsualaren zerbitzua sartzea beharrezkoa dela gaineratu du, “pertsona gorrei berehalako arreta eman ahal izateko eguneko edozein ordutan, komunikazio-oztoporik gabe, eta deia egiten den autonomia-erkidegoko larrialdi-zerbitzutik zuzenean”.

2019ko uztailean, Europako Batzordeak Espainiaren aurkako arau-hausteen prozedura hasiko zuela iragarri zuen