Arabako Foru Aldundiko gobernu kontseiluak 1.587.141 euroan esleitu dio Telefónica Soluciones de Informática y Comunicaciones de España S.A.U. enpresari Arabako Turismo Plataforma Adimenduna erosteko eta martxan jartzeko kontratua, bost hilabeteko epean gauzatzeko.

Foru erakundeko arduradunen arabera, proiektuak datuak neurtzeko eta konparatzeko sistema aurreratuak izango dituen plataforma bat garatuko du, informazio oso baliagarria emango duena turismoa sustatzeko eta garatzeko estrategia eraginkorragoak eta jasangarriagoak diseinatzeko. Gainera, Araba "helmuga turistiko adimendun" eta Espainiako Gobernuaren mendeko Segittur sozietate publikoa buru duen Helmuga Adimendunen Sareko kide bihurtuko du.

Lehenik eta behin, Arabako Turismo Plataforma Adimendunak lurraldeko turismo eskaintzaren baliabide nagusiak identifikatuko ditu, eta Araba aisialdiaz gozatzeko, biltzarretara joateko edo negozioak egiteko aukeratzen duten bidaiarien ohiturei, mugimenduei eta lehentasunei buruzko datuak bilduko ditu sistematikoki.

Informazioa aztertuta, Arabaren bilakaera beste helmuga turistiko batzuekin alderatu, hainbat aldagairen bilakaera neurtu eta, batez ere, hobeto oinarritutako politikak eta estrategiak diseinatu ahal izango dira, "lurralde historikoa kalitatezko helmuga jasangarri eta inklusibo gisa finkatzen laguntzeko".

KONTRATUA

Proiektuaren esleipen aurrekontua 1.587.141 eurokoa da; %73 Europako funtsekin finantzatuko da, eta gainerako %27 Arabako Foru Aldundiarenekin. Kontratua datorren urtearen hasieran sinatuko da eta plataforma garatzeko eta gauzatzeko lan teknikoak martxan jarriko dira ondoren, 2026ko uztailean funtzionatzen hasteko.

Turismoko plataforma adimenduna gune funtzional arin eta eskalagarri baten bidez zabalduko da oinarrizko fasean, eta pixkanaka gaitasun berriak erantsiz haziko da. Hasierako gune horrek datuak atzitzeko eta kudeatzeko sistema aurreratuak integratuko ditu, enoturismoari, gastronomia turismoari eta industria turismoari lotutako baliabideen jarduera monitorizatzeko.

Gainera, bi tresna osagarrik sortutako informazioa prozesatuko du: ibilbide turistikoak pertsonalizatzeko sistema adimenduna, gai izango dena proposamen egokituak eskaintzeko eta bidaiarien bisita patroiei eta lehentasunei buruzko informazioa sortzeko, eta turismo txartel bat (zerbitzuen eta onuren sarbidea zentralizatzen duen egiaztagiri digitala), aukera emango duena erabiltzaileek lurraldeko baliabide turistikoekin duten interakzioari buruzko datuak biltzeko.

Plataforma 2026ko udatik aurrera hasiko da Araba bisitatzen duten bidaiarien datu masibo eta anonimoak (big data) biltzen eta aztertzen, ondoren datu horiek beste helmuga batzuekin alderatzeko. Hurrengo urratsa izango da eskura dagoen informazio guztia lantzea, lurraldearen turismo eskaintzaren definizioa eta sustapen estrategia bidaiarien eskarietara eta sektorearen joera eta mugimenduetara egokitzeko.