Arabako Errioxak mahats-bilketaren ohiko jaia berreskuratu du aurten, bi urtez ospatu gabe egon ondoren, munduko osasun-alertaren ondorioz. Lantziegok hitzordu tradizional eta garrantzitsua ospatu du arabar guztientzat. Testuinguru horretan, Bittor Oroz Eusko Jaurlaritzako Nekazaritzako, Arrantzako eta Elikagai Politikako sailburuordeak, Amaia Barredo Ingurumen Iraunkortasuneko sailburuordearekin eta Raul Pérez Iratxeta Elikagaien Kalitate eta Industrialeko zuzendariarekin batera, Arabako Errioxako ardoen esportazioek urteko lehen seihilekoan izan duten bilakaerari buruzko informazioa eman du. Izan ere, sektorearekin batera egindako kanpo-sustapeneko jardueren aldeko balorazioa ere eskaini du.

Arabako ardo-dastatze baten irudia. | P. J. P.

Hala, Orozek emandako datuen arabera, Arabako Errioxak 76 milioi eurotik gora esportatu du 2022ko lehenengo seihilekoan, hau da, aurreko ekitaldian aldi berean erregistratutakoaren antzeko kopurua. “Nahiz eta esportatutako bolumenak %15 egin duen behera, fakturazioa mantendu egin da; izan ere, inflazio handiko egoera batean, prezioek %17 egin dute gora, hau da, litroko prezioa 6,71 eurora iritsi da”, baieztatu zuen. “Horrek agerian utzi du balio erantsi handiko produktu bat dela eta dagoeneko munduko 91 merkatutan aurki daitekeela: lehenik eta behin, Erresuma Batuan eta Estatu Batuetan, eta, azkenik, Nikaraguan eta Laosen”, azaldu zuen sailburuordeak. Ildo horretan, Eusko Jaurlaritzak azaldu zuen bolumenaren beherakada horren arrazoia dela aurtengoa ziurgabetasun komertzial handiko urtea izaten ari dela. Bereziki, Ukrainaren inbasio militar errusiarraren, garraio eta hornikuntza krisiaren eta erregaiaren eta energiaren prezioaren garestitzearen ondorioz. Horrek guztiak inflazio global handia eragin du. “Bolumenaren beherakadaren arrazoia da 2022a merkataritza-ziurgabetasun handikoa urtea izaten ari dela, Errusiak Ukraina inbaditu izanaren, garraioaren eta hornigaien krisiaren, eta erregaia eta energia garestitzearen ondorioz, horrek guztiak inflazio global gogorra eragin baitu”, esan eta gaineratu zuen Orozek: “Alde positiboa da, Errioxa JDKdun ardoen esportazioek, nahiz eta bolumenean behera egin duten, nazioarteko ardo-merkataritzaren joerari helduz, ia ez dutela baliorik galtzen, merkatuen aldaketa garrantzitsua gertatu baita, batik bat prezioak altuagoak baitira”, nabarmendu nahi izan zuen. Bestalde, merkatuen arabera aztertuz gero, azpimarratzekoa da “Estatu Batuek Erresuma Batua eta Suitza gainditu dituztela, Arabatik esportatutako Errioxa JDKdun ardoetan gehien inbertitzen duten herrialdea baita. Erresuma Batuek, neurri handi batean, bolumenaren mundu mailako beherakada markatu dute; izan ere, %36 egin du behera, 2,4 milioi litrora arte”. Bestalde, nabarmentzekoa da Estatu Batuen garapen paregabea, “Suitza gainditu baitzuen bigarren helmuga gisa, %45 egin baitu gora, 1,7 milioi litrotara iritsi arte. Milioitik gora Suitza eta Alemania daude”, azpimarratu zuten Eusko Jaurlaritzatik. Eskaini zituen datuen arabera, eta balioari dagokionez, nabarmentzekoa da Estatu Batuetan are gehiago hazi zirela, %53, eta lehen merkatura egindako esportazioen hirugarren jomuga izatetik hamabi milioi eurora iritsi zela. Halaber, hazkunde hori batez besteko prezioan gertatu da, %6,1 handiagoan. Gainera, Suitzak ere oso prezio altua du: 7,23 euro litroko (Estatu Batuak 6,89 euro litroko). Beste helmuga batzuei dagokienez, Kanada bosgarren merkatu gisa finkatu da: “bolumenari dagokionez %13,8 hazi da, eta balioari dagokionez, berriz, %24; batez besteko prezioa 8euro litro ingurukoa da, gutxi gorabehera. Mexikok ere erri-tmo hona hartu du; izan ere, salmentek %37 egin zuten gora bolumenari dagokionez, eta %57, berriz, balioari dagokionez.

Horrek Arabatik esportatutako Errioxa JDKdun ardoek Amerikako merkatuetan bizi duten une paregabea berresten du”, azpimarratu zuten. Halaber, gora egin dute hainbat herrialdetara egindako esportazioek, hala nola Irlandara, Frantziara, Hong Kongera, Taiwanera, Arabiar Emirerri Batuetara, Dominikar Errepublikara edo Australiara. Azkenik, covid- 19aren pandemiak eragindako etenaren ondoren, 2022an “normaltasunera itzuli dira sustapenekitaldiak, bereziki azokak”. Horregatik, Eusko Jaurlaritzaren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saila, HAZIk zuzentzen duen ARDOA Basque Wine Office bulegoaren bitartez, Elikagaien Industria Sustatzeko Plan zabala garatzen ari da, azoketan Euskadi Basque Country markapean batera parte hartzeko.

Xehetasunez

Normaltasunera. Covid- 19aren pandemiak eragindako etenaren ondoren, 2022an normaltasunera itzuli dira sustapenekitaldiak, bereziki azokak. Horregatik, Eusko Jaurlaritzaren Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saila, HAZIk zuzentzen duen ARDOA Basque Wine Office bulegoaren bitartez, Elikagaien Industria Sustatzeko Plan zabala gara-tzen ari da, azoketan Euskadi Basque Country markapean batera parte hartzeko. “Hala, 2022. urteko lehenengo seihilekoan lau azoka hauetan parte hartu dugu: Bartzelona Wine Week, Prowein Dusserdolf, Fenavin Ciudad Real eta Gourmets Madril. Horietan, 100 upategi inguruk hartu dute parte.

2022. urteko bigaren seihilekoan lehenengo aldiz egon gara Prowein Singapur azokan. Bertan, Euskadi Basque Country standean, 10 upategik hartu dute parte. Asian mota horretako azoka batera Euskadi Basque Country markapean joaten garen lehenengo aldia da, Eusko Jaurlaritzak merkatu berriak ezagutzeko egindako apustuaren barruan, eta upategien lehenengo inpresioa

oso positiboa izan da”.