GASTEIZ - Eusko Jaurlaritzak abiadura handiegatiko isunak graduatzeko radar mota bakoitzari dagokion gehieneko akats-marjina deskontatzen hasiko da, nahiz eta DGT-k oraindik egiten ez duen. Eusko Jaurlaritzako Trafiko Zuzendaritzaren ustez, "teknikoki prozedura zuzenena eta arau-hauslearentzat mesedegarriena da", eta, beraz, "bidearen gehieneko abiaduraz eta gailuak hautemandako abiaduraz gain, interesa dutenei zuzendutako abiaduraren berri ematen zaie, aplikatu beharreko errore-marjinaren arabera".
Izan ere, errore-marjina aplikatzea edo ez aplikatzearen aldea isunaren zenbatekoan oso handia izan daiteke. Kasurik aipagarriena autobideetan gertatzen da, orduko 151 kilometroko abiaduran. Bide horretarako ezarritako abiadura-muga 120 km/orduko da; beraz, errore-marjina aplikatzen ez bada, zehapena 300 eurokoa izango da, eta gidabaimean 2 puntu kenduko zaizkio gidariari. Aitzitik, %5eko errore-marjina (radar finkoetarako) deskontatuz gero, abiadura 143,45 km/ordukoa izango litzateke, eta isuna 100 eurotan geratuko litzateke, punturik kendu gabe DGTaren zigorreko taulak jasotzen duen bezala.
Hori dela eta, RACVNk ospatzen du Eusko Jaurlaritzak hartutako erabakia, hau da, radarren gehieneko akats-marjina deskontatzea gehiegizko abiadura zigortzerako orduan. "Gure ustez, horrela zigorra bidezkoagoa eta arrazoizkoagoa izango da, erabiltzaileei benetako abiadurarekin bat datozen zigorrak ezartzen baitzaizkie, eta ez benetako abiadurarekin eta legeak ezarritakoarekin bat datozen zehapenak baino handiagoak", dio Venancio Ogueta Salazar Arabako RACV Nafarrako arduradunak. Ildo beretik, Venancio Oguetak uste du "bilakaera logiko" gisa jaio dela, baita "auzitegiek praktika hori legez kanpokotzat jo duten behin eta berriz" emandako erantzun gisa ere: "radar askoren benetako helburua zalantzan jarri ahal diren unean sortu da ekimena". Gainera, RACV Nafarrotik azaltzen dutenez, ibilgailuen abiadura-neurgailuek edo zenbatzaile-neurgailuek errore tarte bat izan ohi dute abiadura markatzerakoan, batez ere zaharrak eta analogikoak direnean. Azaldu dutenez, abiadura errealak baino zertxobait handiagoak markatu dituzte oro har - "alderantziz gertatuz gero, erabiltzaileek akats horrengatik erreklamatu ahal izango liokete fabrikatzaileari" -: "Oso ohikoa da ibilgailuan GPSa eramanez gero, ibilgailuak adierazten digun abiadura ibilgailuaren aginte-koadroak erakusten duenarekin desberdina izatea. Teknologiak aurrera egiten duen neurrian zehatzagoa izaten da, eta gaur egun gero eta ohikoagoak dira erabat digitalizatutako koadroak eta ibilgailuak".
Aspaldiko eskaera Eusko Jaurlaritzak hartutako neurria aspalditik eskatu izan du RACek beste erakunde eta elkarte automobilista batzuekin batera. Izan ere, Venancio Oguetak zuzentzen duen bulegotik eskatzen zutenez, radarra "disuasio-neurri ona" da modu egoki eta zentzuzkoan erabiltzen bada, eta, horregatik, uste du neurri hau denboran zehar mantenduko dela.
"Gure ustez, nolanahi ere, abiadura mugak aldatu ahal izango dira, bide motaren eta tarte zehatzaren arabera. Azken aldiakp, joera da abiadura maximo generikoak murriztea, iaz bezala, ohiko bideek 100etik 90era jaitsi zuten beren maximoa. Ez gatoz bat kontu horrekin; izan ere, errepide eta automobil hobeekin ezin dugu aurreko garaiekin alderatuta abiadura murriztu", azaldu du.
Era berean, nolanahi ere, gaineratu du, ikerketa sakona egin behar dela tarte bakoitzean gehieneko abiadura bere inguruabar zehatzen arabera egokitzeko, ikerketa hau "konplexuagoa eta garestiagoa" izan arren.
"RACVNn automobilistak defendatzen ditugu beren automobilaren erabilera arrazional eta arduratsuan. Zentzu horretan, Eusko Jaurlaritzaren eta Nafarroren, aldundien, udalen edo Espainiako Gobernuaren neurri ezberdinekin izan ditugun desadostasuna jendaurrean erakustea egokitu zaigu. Kasu honetan, gure aldeko balorazioa berretsi behar dugu. Gure ustez, Eusko Jaurlaritzak kasu honetan zuzen jokatu du".
Xehetasunez
Neurri berria. Eusko Jaurlaritzak abiadura handiegatiko isunak graduatzeko radar mota bakoitzari dagokion gehieneko akats-marjina deskontatzen hasi da, nahiz eta DGT-k oraindik egiten ez duen. Eusko Jaurlaritzako Trafiko Zuzendaritzaren ustez, "teknikoki prozedura zuzenena eta arau-hauslearentzat mesedegarriena da", eta, beraz, "bidearen gehieneko abiaduraz eta gailuak hautemandako abiaduraz gain, interesdunei zuzendutako abiaduraren berri ematen zaie, aplikatu beharreko errore-marjinaren arabera".
Errore-marjina aplikatu. Errore-marjina aplikatuta, edo ez aplikatuta, isunaren zenbatekoan dagoen aldea "oso handia" izan daiteke. Kasurik aipagarriena autobideetan gertatzen da, orduko 151 kilometroko abiaduran. Bide horretarako ezarritako abiadura-muga 120 km/orduko da; beraz, errore-marjina aplikatuko ez bada, zehapena 300 eurokoa izango da, eta txartelaren 2 puntu kenduko zaizkio gidariari. Aitzitik, %5eko errore-marjina (radar finkoetarako) deskontatuz gero, abiadura 143,45 km/ordukoa izango litzateke, eta isuna 100 eurotan geratuko litzateke, punturik kendu gabe, DGTren zigorreko taulak jasotzen duen bezala.
Esaldiak
Venancio Ogueta: "Horrela zigorra bidezkoagaoa da" "Gure ustez, horrela zigorra bidezkoagoa eta arrazoizkoagoa da, erabiltzaileei benetako abiadurarekin bat datozen zigorrak ezartzen baitzaizkie, eta ez benetako abiadurarekin eta legeak ezarritakoarekin bat datozen zehapenak baino handiagoak".