Online kanala eta omnikanalitatea, beraz, erronka bat dira oraindik txikizkako merkataritzaren zati batentzat, establezimenduen % 13,0k bakarrik baitute online salmenta aktiboa beren negozio-unitatean. Gainera, gehienek (% 61,3) salmenten % 5 baino gutxiago lortzen dute bide horretatik.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak “Euskadiko Merkataritzaren Barometroa 2024” argitaratu du, Enfokamer Merkataritzaren Euskal Behatokiaren bidez. Urteko estatistika-eragiketa ofizial honek merkataritzaren egoerari eta bilakaerari buruzko datuak ematen ditu, jarduera-arlo guztietako joerak aztertu ahal izateko.

Euskadiko txikizkako merkataritza sektore heldua eta finkatua da, batez beste 22 urteko antzinatasunarekin eta mikroETEen nagusitasun argiarekin. Izan ere, % 68,8k pertsona 1 edo 2 enplegatzen ditu, eta, zehazki, % 34,7 pertsona bakarreko negozioei dagozkie.

Ibilbide profesional luze horrek berekin ekarri du enpresen egonkortasun-tasa handia eta tokiko merkatuaren ezagutza sakona, baina, era berean, erronkak ditu oso aldakorra den testuinguru baten aurrean. Horrek esan nahi du, halaber, kudeaketa-eredu tradizional ugari dagoela, merkatu-dinamika berrietara egokitzeko gaitasuna baldintzatzen dutenak.

Bestalde, EAEko merkataritza-sektore osoaren % 15,4 sortu berri diren eta 5 urte baino gutxiago dituzten saltokiei dagozkie, eta datu horrek bere horretan dirau olatu horretan. Merkataritza-aktiboen berrikuntzak eragin handiagoa du elikaduraren sektorean, dinamismo handiagoa erakusten baitu; izan ere, etxeko gaien salmenta bezalako sektoreek ibilbide luzea dute.

Hain zuzen ere, belaunaldien arteko erreleboa oso presente egon da antzinatasun handieneko euskal merkataritzaren sarean, baina behera egin du, establezimendu berrien sorkuntza nagusitu baita ekintzailetzan. Hala ere, saltokien eskualdaketaren goraldia ikusten da edizio honetan, bereziki sektorean sartu berrientzat, eta hori aukera bat da lurraldean kapilaritatea eta oreka komertziala mantentzeko.