EHU Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzaileek adimen artifizialak (AA) goi mailako hezkuntzan duen eraginari buruzko azterlan bat egin dute, eta bere ondorioen artean, gezurtatu egin du AA erabiltzeak plagioa zuzenean eragiten duela unibertsitateko ikasleen artean.

EHUtik jakinarazi dutenez, 'Interactive Learning Environments' nazioarteko aldizkarian argitaratu berri den ikerketa batek aztergai dauka arlo akademikoan zer erlazio dagoen ChatGPT aplikazioaren erabilera maiztasunaren eta plagioaren artean, azterlanerako oinarri hartuta unibertsitateko ikasleak.

Euskal unibertsitateko taldeak egindako ikerketaren arabera, tresna horren erabilera maiztasunaren eta plagioaren artean korrelazioa dagoen arren, ez dago ia bien arteko kausalitaterik.

Gainera, EHUko 507 ikaslerekin egindako lanak aztertu du ikasleen ezaugarriekin lotutako zenbait aldagaik, hala nola errendimendu akademikoak, lan kargak, hiperlehiakortasun mailak, motibazio faltak, iruzurraren kulturan zein heinean dauden murgilduta edo plagiatzearen ondorioak ez ezagutzeak eraginik ote duten harreman horretan.

"Emaitzek erakusten dutenez, hainbat faktorek, hala nola motibazio ezak eta iruzurraren kulturan murgilduta egoteak (adibidez, plagiatzeko joera duen jendez inguratuta egoteak), askoz ere eragin handiagoa dute ikasle batek plagioa egiteko duen probabilitatean, ChatGPT bezalako tresnen erabilera maiztasunak baino", adierazi dute azterlanaren sinatzaileek.

Hiru aldagai horiek, hau da, ChatGPTaren erabilera maiztasuna, ikasketetarako motibazio eza eta murgiltze maila iruzurraren kulturan, plagioen %30aren zergatia azaldu dute.

EHUko ikertzaileen ustez, azterlanaren emaitzak bertan behera uzten du hezkuntzan eta gizartean oso hedatua dagoen uste bat, hau da, adimen artifiziala plagioaren eragile zuzena dela. "Arazoa ez da teknologia bera, ezpada nola erabiltzen den eta zein testuinguru akademikotan erabiltzen den", adierazi dute.