Ikasgeletako absentismoa ikasle baten hezkuntza-etapako edozein unetan sor daiteke, ez soilik Bigarren Hezkuntzan, eta ondorengo fase batean ikasketak bertan behera utz ditzakeela ohartarazteko seinale da; arazo hori gainditu gabeko ikasgaia da oraindik ere familia- eta irakaskuntza-eremuan, pedagogia-aurrerapen handiak gorabehera.

"Eskola-absentismoa mundu mailako arazoa da. Lehenengo eskola agertu zenetik, beti daude joan nahi izan ez duten ikasleak ", esan du, EFEri egindako elkarrizketa batean, Carolina Gonzálvez irakasleak. Carolina Gonzálvez Alacanteko Unibertsitateko Psikologia Ebolutibo eta Didaktikoko Departamentuari atxikita dago, eta Erasmus+ proiektuaren buru da, Eskola Laguntzaren Behatokia sortzeko.

Alacanteko lau unibertsitatek, Vrije Universiteit Brussel-ek, University of Messina-k eta Ataturk University-k, eta Espainiako, Belgikako, Italiako eta Turkiako Bigarren Hezkuntzako zortzi ikastetxek parte hartzen dute proiektu honetan. SOS-Attendance behatokia da, eta hiru urteko iraupena du. Lantaldearen ezaugarri nagusia diziplinarteko talde bat da, hezkuntzatik, hezkuntzaren psikologiatik, psikologia klinikotik eta soziologiatik datozen ikertzaileek eta profesionalek osatua.

"Eskola-absentismoa eta horren arrazoiak ikertu nahi ditugu, aldagai askok eragiten dutelako bertan, familiaren testuinguruak, eskolakoak eta ikaslea bizi den inguruneak. Era berean, familiek eta irakasleek arazo horri erantzuteko behar dituzten prestakuntza-beharrak detektatu nahi ditugu, arazo horren eragilea ez baita ikaslea bakarrik ", azaldu du Gonzálvezek.

Zehaztu duenez, proiektua, hasiera batean, Bigarren Hezkuntzako hezkuntza-mailan zentratzen da, eta ekimen horretan parte hartzen duten herrialdeen aukeraketa "ez da ausazkoa", Europako hegoaldean daudenek iparraldeko nazioek baino absentismo-tasa handiagoa baitute.