Odei Guiradoren Babes-sistema, haurrak eta eguneroko mintzamoldea. Harreman-mundu bat euskaratik eta euskaraz harilkatzeko ikerketa aplikatua eta Fernando Oiartzunen Leitzako hitanoa: corpusa osatzeko eta erabilera berpizteko saiakera ikerketa lanak saritu ditu Mintzolak.
Hala, eta ildo horretatik jarraituz, Euskaltzaindiak jakinarazi duenez, euskaraz egiten den ahozko jardunari buruzko bi ikerketa lan saritzeko deialdia argitaratu zuen martxoan Mintzola proiektuaren bidez.
Euskaraz egiten den ahozko jardunari buruzko bi ikerketa lan saritzeko deialdia argitaratu zuen martxoan Mintzola proiektuaren bidez
Akademiaren arabera, ikertzaile gaztea edo hasiberria doktorego tesiraino eramango duen ibilbidean, "aurreko erabakiak eta urratsak ere garrantzitsuak dira", eta, hortaz, deialdiaren helburuak bi dira: batetik, bide horretan laguntzea eta, bestetik, unibertsitateko edozein jakintza alorretatik abiatuta, euskaraz egiten den ahozko jarduna ikergai gisa sustatzea.
AURKEZTUTAKO LANAK
Denera, hiru lan aurkeztu dira deialdira, eta epaimahaiak hurrengo bi hauek hautatu ditu: 'Babes-sistema, haurrak eta eguneroko mintzamoldea. Harreman-mundu bat euskaratik eta euskaraz harilkatzeko ikerketa aplikatua, Odei Guirado Irasuegirena, eta 'Leitzako hitanoa: corpusa osatzeko eta erabilera berpizteko saiakera', Fernando Oiartzun Sagastibeltzarena.
Hautatutako proiektu bakoitzak 3.000 euro gordin jasoko ditu, eta egileek 2026ko otsailaren 27ra bitarteko epea izango dute lana ondu eta aurkezteko.
BESTE GAI BATZUK
Bestalde, beste gai batzuekin jarraituz, Gasteizko Ahalduntze Feministako Eskolak 2025. urteko Ikerketa Lan Feministen Lehiaketan parte hartzeko epea ireki du. Parte hartu nahi dutenek ahalduntze feministarekin lotutako gai interesgarri bat landu beharko dute, edo Gasteizen emakumeen eta normatiboak ez diren genero orientazio, adierazpen eta identitateak dituzten pertsonen eskubideen aldeko gizarte eraldaketa bultzatzeari buruzko ekarpena egin.
Gasteizko Udaletik jakinarazi dutenez, lehiaketak ikerketa lanari lagunduko dio, arlo akademikoan edo ikerkuntzan era profesionalean aritzen ez diren pertsonek ere parte hartu ahal izan dezaten.