Ingalaterran goi-mailako ikasketak egiten dituzten gazteek depresio- eta antsietate-arrisku handixeagoari egin behar diote aurre, goi-mailako ikasketetara joaten ez diren gazteekin alderatuta, Londresko University Collegeko (UCL) ikertzaileek Erresuma Batuan zuzendutako ikerketa berri baten arabera.

Ikerketa-artikulua 'The Lancet Public Health' aldizkarian argitaratu da, eta goi-mailako hezkuntzako ikasleen artean depresio- eta "antsietate-maila altuagoen ebidentziak aurkitzen lehena da, ikaskideekin alderatuta".

Egileek aurkitu zuten 25 urterekin aldea desagertu egin zela graduatuen eta graduatu gabekoen artean. "Azken urteotan, Erresuma Batuan, gazteen artean osasun mentaleko arazoek gora egin dutela ikusi dugu, eta, beraz, arreta handiagoa jarri da ikasleei laguntzeko moduan", dio egile nagusiak, Gemma Lewis doktoreak, UCLko psikiatriak.

Ikerketan, ikertzaileek "ebidentzia kezkagarria" aurkitu dute ikasleek depresioa eta antsietatea izateko arrisku handiagoa izan dezaketela, goi-mailako hezkuntzan ez dauden adin bereko ikaskideek baino. "Goi-mailako hezkuntzaren lehen urteak une erabakigarriak dira garapenerako, eta, beraz, denbora horretan gazteen osasun mentala hobetu ahal izango bagenu, onurak izan litzake epe luzera haien osasunerako eta ongizaterako, bai eta haien hezkuntza-lorpenetarako eta epe luzerako arrakastarako ere", adierazi du psikiatrak.

Ikertzaileek Ingalaterrako Gazteen Luzetarako Ikasketen datuak erabili zituzten (LSYPE1 eta LSYPE2). Lehenengo azterlanean 1989-90 urteetan jaiotako 4.832 gazte sartu ziren, 2007-2009 urteetan 18 eta 19 urte bitartekoak. Bigarren azterketak 1998-99 urteetan jaiotako 6128 parte-hartzaile bildu zituen, 2016-2018 urteetan 18 eta 19 urte bitartekoak (hau da, COVID-19aren pandemia eten aurretik).