Iñaki Arriola Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio sailburuak gaur ziurtatu duenez, "Donostiarako abiadura handiko trenaren sarbidea urtebete barru amaituko da". Arriolak, Pedro Marco Azpiegitura eta Garraio sailburuordearekin eta Euskal Trenbide Sareko (ETS) arduradunekin batera gaur goizean Hernani-Astigarraga tartera egindako bisitan egiaztatu duenez, "obra-zuzendaritza abiadura handirako Estatuko lehen zubibide tenkatua eraikitzeko lanak amaitzear dago".

"Tarte hori 2,4 kilometro izango da luze, eta 94 milioi euroko inbertsioa eskatuko du. Nazioarteko zabalera duten trenbideak, jada bertan dauden ohiko zabalerako trenbideen artean sartuko dira, eta, ondoren, Donostiako Atotxako geltokirantz jarraituko dute, zabalera mistoko hirugarren erreia duen plataformatik", azaldu dute Eusko Jaurlaritzatik. Gaur egun, trenbide bakarreko trenbide-zirkulazioa mendi aldera doa, eta, horrela, behin betiko eskuineko trenbidea eraiki ahal izango da, baita luzapeneko bidezubiaren taula, eta lehendik dagoen trenbide-plataformaren kota eta abiadura handia 500 urteko uholde-alditik gora altxatzeko aukera ematen duen horma-sistema ere. Lan guztiak amaitu ondoren, azken mozketa batean, behin betiko trenbideak azken posizioan jarriko dira martxan.  “Orain arte eraikitako tarte berezienetakoa da hau, eta, gainera, konplexutasun handia du: Urumea ibaia birritan gurutzatzen du eta A15 errepidearen artean eta trenbide-linearen paraleloan doa, Madril-Irun zerbitzu erregularrek martxan jarraitzen duten bitartean”, nabarmendu du Arriolak.