- Zabalganan superetxadiak jartzeko proiektuak "irregulartasunak" eta "inkoherentziak" dituela esan zuen atzo Bizikleteroak Gasteizko hiriko txirrindularien elkarteak.

"Zabalgana auzoan superetxadiak ezartzeko proiektuaren berri izan dugu komunikabideen bidez, bi milioi euroren truke. Espazio publikoa irabazi, kalitatea hobetu eta herritarren segurtasuna eta osasuna bermatzeko urratsak eman arren, egia esan, antzeman ditugun irregulartasun eta inkoherentzia batzuk aipatu behar ditugu", azaldu eta erantsi zuten bertatik: "Oraindik onartu gabe dagoen mugikortasun jasangarriko eta espazio publikoko plan baten 54 jarduketetako biri dagokie superetxadiek ezartzea, ingurumen-ebaluazioa eta jendaurreko erakusketa-aldia eta alegazioak egitea falta baita". Gainera, eta idlo horretatik, elkarteak adierazi duenez, aurrerapena aurkeztu zenean, ezarpenari buruzko bi agertoki posible zeudela azaldu zen, baina "ez zen proposatu kanpoko auzo batetik hastea". "Hilabete batzuk geroago, alkateak iragarri du superetxadiak hasiko direla Zabalganan eta Salburuan. Argudio teknikoetan edo gertaeren emaitzetan oinarritutako erabakia izan da hori?".

Bestalde, Bizikleteroen arabera, Zabalganan eta hiriko gainerako lekuetan, ikastetxe batzuek "superetxadien kanpoko kaleetan geratuko dira, trafiko, kutsadura eta zarata gehiago jasango dute horrela; eta gogora dezagun hiri honek 2019ko abenduko osoko bilkuran onartutako konpromisoa duela, Benetako Greenek proposatuta eta Bizikleteroek defendatuta, hiri osoan eskola-ingurune osasungarriagoak egiteko, hainbat neurri hartuta". Besteak beste, inguruko kaleetako aparkalekua eta trafikoa mugatzea, ikasleen sarreran eta irteeran bide-araudia zaintzea eta betearaztea, eta eskola-inguruneko bideetan oinezkoen eta bizikleten mugikortasuna lehenestea.

Laugarren "inkoherentzia" gisa, Bizikleteroak azaldu du Zabalganan motordun mugikortasunari lehentasuna ematen dioten diseinuko "akats larriak" zuzenduko dituztela, "galtzada zabaleko berdeguneak eta oinezkoentzako guneak moztuz". Gainera, "auzo berri batean bi milioi euro gastatzea, (zuhaitzak landatzea ere ez da planteatzen), eta, bitartean, barrualdeko auzoak daude, bi metro baino gutxiagoko espaloiak dituztenak, 50 urte baino gehiagoko asfaltoak zuloz eta pitzaduraz beteak, trafiko eta abiadura handiegiak dituztenak, egoiliarrentzako aparkalekuen gutxirekin, eta kaleen artean kalteak eragiten dituzten jarduerak egiten dituztenak".

Hori dela eta, "lanean jartzea" eskatu diote Udal Gobernuari, "ahulenen segurtasuna bermatzeko, baina ez auzo batzuetan bakarrik, kale guztietan 30 abiadura mugatzeko eta arauak betetzeko bitartekoak jartzeko, hiri osoan".

Gasteizko Udalak, Mugikortasunaren eta Espazio Publikoaren Sailaren bitartez, Zabalgana auzoa eraberrituko duela adierazi zuten orain dela aste gutxi, superetxadietan oinarritutako proposamen batekin. Alkateak iragarri zuenez, udal gobernuak bi milioi euro inbertituko ditu aurten bertan espazio publikoan hamar bat esku-hartze burutzeko, orain autoentzako zoladura dagoen lekuetan berdegune berriak sortu ahal izateko. "Herritarrak egoteko eta elkartzeko aukera emango dute espazio horiek, eta Ilustrazioaren eta Mediterraneoaren hiribide handietan trafikoaren igarobidea eteteko balioko dute, dauden oinezkoentzako pasealekuei jarraitutasuna emanez", azaldu zuen alkateak. "Superetxadia Gasteizen apustua da nazioarte mailan abangoardian jartzeko. Urteak daramatzagu eredu hori lantzen, eta beste bultzada emateko unea iritsi da. Zabalganean hiri-diseinu berritzailea baliatuko dugu, oinezko eta bizikletazko joan-etorriak sustatuz, kaleak bizigarriago eginez eta bide-segurtasuna indartuz, ibilgailu pribatuentzat zen espazio publikoa pertsonentzat berreskuratuz, berdegune berriak egokituz, eta inguruneko merkataritza dinamizatuz", ondorioztatu zuen.

"Argudio teknikoetan edo gertaeren emaitzetan oinarritutako erabakia da?"

"Alkateak iragarri du superetxadiak hasiko direla Zabalganan eta Salburuan"