Síguenos en redes sociales:

BetiON Euskadiko telelaguntza-zerbitzu publikoak harrera oso positiboa izaten jarraitzen du 81.000 erabiltzaile baino gehiagoren artean

Alderdi preziatuenak larrialdietako berehalako laguntza eta familiei eskaintzen dien lasaitasuna dira

BetiON Euskadiko telelaguntza-zerbitzu publikoak harrera oso positiboa izaten jarraitzen du 81.000 erabiltzaile baino gehiagoren arteanMITXI Miguel Calvo Alejo

BetiON Euskadiko telelaguntza-zerbitzu publikoak harrera oso positiboa izaten jarraitzen du 81.000 erabiltzaile baino gehiagoren artean. Eusko Jaurlaritzak ematen duen zerbitzu publiko horrek urtero egiten duen gogobetetasun-inkestaren arabera, erabiltzaileen % 94k adierazi du pozik dagoela, eta hamarretik seik eman dute kalifikaziorik altuena. Gainera, gogobetetasun-maila orokorrak 4,4ko batez besteko nota lortu du, gehieneko 5etik.

betiON telelaguntzak etengabeko arreta-zerbitzua eskaintzen du etxean, eguneko 24 orduetan eta urteko egun guztietan. Telefono-linearen eta ekipamendu teknologiko espezifiko baten bidez ematen da. Larrialdiko edo gizarte-premiako egoerei erantzun egokia emateko bereziki prestatuta dauden langileek ematen dute zerbitzua.

Hain zuzen ere, hauek dira zerbitzuaren alderdirik preziatuenak: larrialdietan berehalako laguntza emateko gaitasuna ( % 99), senideei eskaintzen dien lasaitasuna ( % 95) eta etxeko edozein gorabeheraren aurrean laguntza eskatzeko aukera ( % 92).

Gainera, inkestatik ondorioztatzen denez, gorabehera teknikoren bat gertatzen denean, konponketa edo konponbidea azkar edo ohiko epeen barruan egiten da gehienetan. Era berean, gogobetetasun-maila handia dago instalatutako ekipoetan egindako konponketekiko, % 64ko balorazio positiboa lortu baitute.

Ia erabiltzaile guztiek oso ondo jasotzen dituzte aldizkako jarraipen-deiak, eta gogobetetasun handia adierazten dute; zehazki, % 55ek puntuazio handienarekin baloratzen dituzte komunikazio horiek. Era berean, nabarmentzekoa da instalazioak, konponketak edo berrikuspenak egiten dituzten teknikarien tratuarekiko gogobetetasuna, balorazio positiboen % 93rekin eta gehieneko puntuazioen % 65ekin. Era berean, erabiltzaileen % 94k positiboki baloratzen du telefono bidezko arretarako zentroko langileen adeitasuna, eta % 76k goreneko notarekin egiten du.

Bestalde, Nerea Melgosa Ongizate, Gazteria eta Erronka Demografikoaren sailburuak nabarmendu du betiONek adinekoen zaintzan duen zeregina, "ez bakarrik egunerokotasunean, baita bereziki adinekoei eragiten dieten bero-boladen, iruzurren, txertoen eta beste arrisku batzuen aurkako prebentzio-kanpainen bidez ere". Haren hitzetan, «betiON da denok izan nahiko genukeen bizilagun ona».

Melgosak "berriz ere eskertu nahi izan du betiONeko langile bakoitzak gertakari kritikoetan duen inplikazio pertsonala eta profesionala, hala nola joan den apirileko itzalaldian, non zerbitzu-bokazioaren ondorioz erabiltzaileek eta haien familiek zerbitzu aktiboari eutsi ahal izan zioten, zailtasunak zailtasun". Sailburuak azpimarratu duenez, gainera, "betiON oso ondo baloratuta dago komunitate inklusibo bat kolektiboki eraikitzeko eta pertsonen ongizate emozionala indartzeko tresna gisa".

Pertsona ardatz duen arreta

Telelaguntzako euskal zerbitzu publikoak erabiltzaile bakoitzari zerbitzua bere beharretara egokitzea eskaintzen dio. Horretarako, prestazioak eta teknologia osagarria pertsona bakoitzaren osasun-egoerara eta gizarte-egoerara egokitzen dira, eta Telelaguntza Plan Pertsonalizatua eratzen da. Beren plana ezagutzen dutela diotenen artean, batez besteko puntuazioa 5etik 4,3 da, balorazio negatiborik gabe.

Pertsonalizazio hori lortzeko, alta emateko unean, erabiltzaile bakoitzak zerbitzuko gizarte-langile baten bisita jasotzen du, eta hark bere egoera, ingurune soziofamiliarra, premiak eta beste faktore batzuk ebaluatzen ditu. Balorazio horretatik abiatuta, esku hartzeko proposamen bat egiten da, laguntza teknologikoak eta giza laguntzak barne hartzen dituena. Ebaluazio hori sei hilean behin berrikusten da.

Zerbitzuan sartzea

EAEko telelaguntza publikoa honako hauei zuzenduta dago: bakarrik bizi diren 75 urteko edo gehiagoko pertsonei; mendetasun-arriskuan dauden 65 urteko edo gehiagoko pertsonei; mendetasun aitortua dutenei, eta gizartean isolatzeko arriskuan daudenei.

Zerbitzua oinarrizko gizarte-zerbitzuen, ZUZENEAN zerbitzuaren 012 zerbitzuaren eta hiru lurraldeetan dituen bulegoen bidez eska daiteke, bai eta webgune ofizial honetan ere: https://www.euskadi.eus/betion/

Zerbitzuaren gehieneko prezioa hilean 4 eurokoa da pertsona bakoitzeko.