Bizkaiko Foru Aldundiak neguko bidezaintza plana aktibatuko du ostiralean, azaroaren 1ean, eta 2025eko apirilaren 30era arte egongo da martxan, 431 profesional, elurra kentzeko 90 makina eta sei estazio meteorologikorekin. Estazioak lurraldeko errepide sareko gune esanguratsuetan kokatuko dira, eta informazio eguneratua eta etengabea emango diete operazioa koordinatzen duten kontrol zentroei.
Baliabide eta neurri horiekin, foru erakundeak neguan errepideak egoera onean mantentzeko konpromisoa berretsi du, eguraldi txarrari lotutako arriskuak minimizatuz eta lurraldeko bide sarea erabiltzen dutenentzat seguru gidatzea erraztuz, Carlos Alzaga Azpiegituretarako eta Lurralde Garapenerako foru diputatuak adierazi duenez.
Helburu hori lortzeko, aurten 2,7 milioi euro baino gehiago inbertitu dira bideizantza planean, abangoardiako teknologia erabiltzeko eta baliabideen kudeaketa eraginkorragoa izan dadin. Hala, elurra kentzeko makinetan instalatutako kamerek eta software aurreratuak aukera emango dute makina eta baliabide guztiak denbora errealean monitorizatzeko eta kudeatzeko. Integrazio teknologiko horrek, datuen azterketarekin batera, erantzun azkarragoa eta zehatzagoa bermatuko du sor daitezkeen larrialdien aurrean, eta elurra kentzeko eragiketak errepide sarearen egoeraren arabera doituko ditu.
Planaren barruan erabiliko den teknologiari lotutako beste elementu bat 'Bizkaimove' aplikazioa da. Errepideetako erabiltzaileei egoera txarretan laguntzeko erabiltzen da, eta errepideen egoerari eta baldintza meteorologikoei buruzko informazio puntuala eta eguneratua ematen du.
Era berean, planak urgarriak biltzeko edukiera bermatuko du, errepideak zirkulaziorako baldintza egokietan mantentzeko. Horretarako, hogei silo, bederatzi metaketa, lau gatzun biltegi eta erreserbako bi biltegi daude lurralde osoan banatuta.
Neguko bide zaintzarako planak lau zirkulazio baldintza aurreikusten ditu, galtzadako elurraren eta izotzaren arabera. Lau maila horietako bakoitzak ezartzen ditu abiadura mugak, zirkulazio murrizketak edo kateekin edo pneumatiko bereziekin zirkulatzeko derrigortasuna, bide sarearen egoera kontuan hartuta.