Trafiko-kanpainek irudi bortitzak erakusten dituztenak, kasu askotan urratzaileak, oihuak, senitartekoen irudiak negarrez edo odola galtzadan, garuna tentsioan jartzen dutenak, "ez dira beharrezkoak, ezta hain eraginkorrak ere, gidatzerakoan jokabide arduratsuak sortzeko", ikerketa baten arabera.

Hala erakusten du Mapfre Fundazioak eta Bitbrainek aste honetan aurkeztu duten Trafiko- eta segurtasun-kanpainen ebaluazioa txostenak, neuromarketing teknikak eta sakoneko inkestak bateratuta, zirkulazio-kanpainek gizartean kontzienteki eragiten dituzten inpaktuak neurtzeko.

Azterketak erakutsi duenez, bide-segurtasuneko era guztietako kanpainak ikusita, jendea, konturatu gabe, arriskuaz gehiago jabetzen da gidatzean zuhurtziarik gabe jokatzen denean. Kanpaina atseginen kasuan, igoera %6,6koa da, eta gogorrena %5,7koa. Bi kasuetan, horrek lagundu egiten dio gidariari "jarrera arduratsuagoa hartzen, nahiz eta horren jakitun ez izan". Izan ere, ikerketak dioenez, kanpaina gogorretan irudi esplizituegiak agertzen direnean, "inpaktu emozionaleko gailur handiak sortzen dira". Horren ondorioz, pertsonek "nolabaiteko arbuioa sortzen dute haiekin identifikatuta sentitzeari, eta pentsatzeko joera handiagoa dute, ezbehar baten biktima izan daitezkeen arren, ezbehar hori ez litzatekeela gertatuko haien erruagatik".

Hain zuzen, ikerketaren ondorioz, ikusi da ezen, irudi lazgarri bat sartzen denean, "inpaktu-gailurra lortzen dela, eta, une horretatik aurrera, garunak oztopo kognitiboak sortzen dituela, gainerako irudi esplizituentzat iragazki bat sortzen dutenak, eta jada ez dutela erantzunik sortzen".