Euskal Autonomia Erkidegoko gazteen % 52,7k dio kontuan hartzen dituela sareko iritziak eta iruzkinak erosteko erabakiak hartzeko, eta % 27,4k, berriz, "zerbait kontuan" hartzen duela, Enfokamer Merkataritzaren Euskal Behatokiak (Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren mendekoa) egindako El comercio vasco ante el desafío de captar a las nuevas generaciones de consumidores azterlanaren arabera.

Horrela, Z eta millennial belaunaldietako 18 eta 30 urte bitarteko euskal gazteen kontsumo-ohiturak aztertzen ditu azterlanak. "Lanaren ondorioetako bat da belaunaldi gazteak etengabe konektatutako kolektiboa direla, kanal anitzekoa, online erosketa eta offline oso modu orekatuan konbinatzen dituena, baita erosketa prozesu beraren barruan ere", nabarmendu du Eusko Jaurlaritzak ohar batean. Sare sozialen zereginari eta kontsumoan duten eraginari dagokionez, gazte gehienek ( % 52,7) adierazi dute kontuan hartzen dituztela sareko iritziak eta iruzkinak erosteko erabakiak hartzeko, eta % 27,4k "zerbait kontuan" hartzen dutela. Gainera, lau gaztetik hiruk ( % 76,1) sare sozialetan interesa duten markak jarraitzen dituzte, batez ere Instagram, baina baita Tik Tok ere.

Erosketa-kategoria ohikoenen artean, modako artikuluak, oinetakoak edo osagarriak daude ( % 83,6), eta ondoren teknologiako artikuluak eta osagarriak, hala nola mugikorrak, tabletak ( % 66,6). Gainera, edertasun eta zaintza pertsonaleko artikuluak ( % 64,3) eta kirol-materiala ( % 55,3) erosten dituzte. Erosketa-eremuari dagokionez, esan daiteke merkataritza fisikoak ez duela lekurik galtzen on line merkataritzaren aurrean, eta bi formatuak elkarrekin bizi direla, neurri txikiagoan bada ere, beste konpainia batzuetan integratu gabeko tokiko merkataritzari dagokionez. Hala, % 70ek baino zertxobait gehiagok dio, batez ere, periferiako merkataritza-guneetan kontsumitzen duela, baita hiri-azalera handi espezializatuetan ere. Gainera, gazteen % 54,6k hiriguneetako kate espezializatu handietako dendetako kontsumoa izendatzen du, batez ere moda, oinetako eta osagarrien kontsumorako. Azkenik, % 36,4k dio beste konpainia batzuen barruan ez dauden tokiko saltokietan erosten duela. Belaunaldi berriek uste dute dendako kontsumoak in situ egiaztatzeko aukera ematen duela erosten dutenaren "kolorea, ukimena, akaberak edo materialak", bai eta produktua probatu, eta neurri zehatzak egiaztatu ere.