Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburua buru duen Eskola Bikaina Denontzat Mahaiaren hirugarren bilera egin du Azpeitiko IES Izarraizpe Ikastola Publikoa BHI ikastetxean. Lehenengo fasea amaitu ondoren — eskola-segregazioari buruzko diagnostikoa egitea eta adostea ardatz hartuta —, saio honek prozesuaren bigarren fasearen hasiera markatzen du.

Jardunaldian parte hartzeko dinamika bat garatu da, eta eragileek taldeetan lan egin dute, euskal hezkuntza sistemaren etorkizuna bideratu behar duten elementuei buruzko hausnarketak eta ikuspegiak partekatuz. Etapa honetan, parte-hartzaileek aurrerago zehaztuko diren neurri, programa eta ekintzetarako oinarri komun izango diren printzipio eta balioak identifikatzen aurrera egin dute, ekitatea, inklusioa eta eskola-eraginkortasuna bermatzeko helburuarekin. Printzipio eta balio horiek erabakiak bideratzen eta lan-ildo komuna mantentzen lagunduko dute.

Aztertutako printzipioek eta balioek 2023ko abenduan onartutako Hezkuntzaren Euskal Legearen espiritua jasotzen dute, hezkuntza sistema inklusiboa, kohesionatua eta ekitatiboa sustatzen duena. Prozesuak, gainera, hezkuntza-sistemako eragile guztien arteko lankidetzari eusteko beharra azpimarratzen du, Euskadik dituen gizarte- eta hezkuntza-erronkei erantzuteko aukera emango duen erantzunkidetasunetik abiatuta.

Aztertutako printzipioek eta balioek Hezkuntzari buruzko Euskal Legearen espiritua jasotzen dute. Lege hori 2023ko abenduan onartu zen, eta hezkuntza-sistema inklusiboa, kohesionatua eta ekitatiboa sustatzen du. Prozesuak, gainera, hezkuntza-sistemako eragile guztien arteko lankidetzari eusteko beharra azpimarratzen du, Euskadik dituen gizarte- eta hezkuntza-erronkei erantzutea ahalbidetuko duen erantzukidetasunetik abiatuta.

Eskola Bikaina Denontzat lehendakariak sustatutako eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak koordinatutako ekimena da. Administrazio publikoak, hezkuntza-sistemako eragileak, sindikatuak, unibertsitateak, patronalak, alderdi politikoak eta gizarte-erakundeak biltzen ditu, sare publiko eta itunduetako ordezkariekin batera. Prozesuaren helburua da eskola-segregazioa murriztea, ekitatea eta inklusioa indartzea, emaitzak hobetzea eta euskal hezkuntza-sistemaren eraginkortasuna indartzea.