ERJ Open Research en argitaratutako ikerketa baten arabera, leihatila jaistea, tea eta kafea edatea, irratia piztea eta gidatzen ari den bitartean abestea alerta-seinaleak izan daitezke, loaren apnea oztopatzailea duten pertsonek trafiko-istripuak izateko arrisku handiagoa izan dezaketelako. Horren arrazoia da gidatzen den bitartean erne egoteko hiru estrategia baino gehiago maiz erabiltzea gehiegizko logura izan daitekeela, loaren apnea buxatzailea (AOS) dela eta.
Ikerketa Akshay Dwarakanathek eta Erresuma Batuko St. Games (Leeds) Unibertsitate Ospitaleko lankideek egin zuten. Espezialistak azaldu duenez, "errepideko istripuen bosten bat nekeak edo logurak eragiten ditu. AOS duten paziente askok arrazoi pertsonal edo profesionalengatik gidatzen dute, eta ebidentzia ona dago zenbait pazientek errepidean istripuak izateko arrisku handiagoa dutela iradokitzen duena".
Ikerketan AOS zuten 119 pertsonak parte hartu zuten, oraindik tratamendurik jasotzen ari ez zirenak, AOSrik ez zuten beste 105 pertsonen aldean. Parte hartu zuten pertsona guztiek honako gai hauei buruzko galderak erantzun zituzten: logura oro har, gidatzeko logura, gidatzen ari ziren bitartean erne egoteko erabili zituzten estrategiak eta gidatze-gertakarien edozein historia, hala nola istripuak.
Ikertzaileek aurkitu zuten AOS duten pertsonek aukera gehiago zituztela gidatzean erne egoteko estrategiak erabiltzeko, AOS gabekoen aldean. AOS duten pertsonen ia herenek esan zuten askotan hiru aurre egiteko estrategia baino gehiago erabiltzen zituztela.
Era berean, hiru estrategia baino gehiago erabili zituzten AOS zuten pertsonak logurarekin sentitzen ziren, eta istripu bat izateko aukera handiagoa zuten ( % 22,8, aurre egiteko estrategia gutxiago erabiltzen zituzten AOS zuten pazienteen % 2,4ren aldean).