Autismoa diagnostikatutako haurren % 76k beste neurodibergentzia mota batzuen ezaugarriak ere bazituzten, hiperaktibitatearekiko arreta-defizitagatiko nahasmenduari (AGHA) eta mugimen- eta ikaskuntza-desberdintasunei lotutako ezaugarriak barne, ikerketa berri baten arabera.
Glasgowko Unibertsitateak (Erresuma Batua) zuzendu eta 'PLOS One' aldizkarian argitaratutako ikerketaren arabera, autismoa ebaluatzeko bidalitako haurren erdiak baino gehiagok ( % 55) TDAHren diagnostiko-atalasea bete dezakete, eta gutxienez TDAHren ezaugarri esanguratsu batzuk dituzte. Gainera, ikerketak neurotipo posibleen hautaketa txiki bat baino ez zuen aztertu, eta horrek iradokitzen du autismoa eta beste neurotipo batzuk dituzten haurren benetako kopurua handiagoa izan daitekeela.
Alde horretatik, lehen aldia da Eskozian haurren neurodibergentzia desberdinen gainjartze-maila aztertzen dela. Neurotipo bakarreko ebaluazioetatik ebaluazio-eredu holistikoago batera igaro nahi dute zerbitzuek, gainjarritako neurotipo posible guztiak aztertu eta identifikatzeko.
Ikerketak erakutsi zuen lotura positiboa zegoela hautemandako neurodibergentzia kopuruaren eta deribatzeko adin goiztiarraren artean, eta iradokitzen du, halaber, emakume neurodibergenteek gizonek baino aukera gutxiago zituztela bost urte bete aurretik identifikatzeko. Hala ere, gainjartze klinikoa eta haurren neurodibergentzien koexistentzia gorabehera, ikerketan parte hartu zutenen % 26ri bakarrik egin zitzaien ikerketa azpiko diagnostiko gehigarri bat detektatzeko.
Azterketarako, ikertzaileek 2 eta 17 urte bitarteko haurren historia kliniko anonimoak ebaluatu zituzten autismo-ebaluazio baterako, eta baliozkotutako galdetegiak erabili zituzten ezaugarri neurodibergenteak ebaluatzeko. Ikerketak iradokitzen duenez, baliozkotutako galdetegiek lehen ebaluazioan gertatzen den neurodibergentzia identifikatzen lagun diezaiekete medikuei, eta horrek laguntza goiztiarragoa eta sistemaren ikuspegi globala garatzea ahalbidetzen die haur baten neurotipoari.