Euskadiko merkataritza-establezimenduen % 15 baino gehiago sortu berriak dira
Egitura komertziala mikroETEek osatzen dute ia osorik, % 68,8k pertsona 1 edo 2 enplegatzen dituzte, eta % 34,7 pertsona bakarreko negozioei dagozkie
Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak “Euskadiko Merkataritzaren Barometroa 2024” argitaratu du, Enfokamer Merkataritzaren Euskal Behatokiaren bidez. Urteko estatistika-eragiketa ofizial honek merkataritzaren egoerari eta bilakaerari buruzko datuak ematen ditu, jarduera-arlo guztietako joerak aztertu ahal izateko.
Euskadiko txikizkako merkataritza sektore heldua eta finkatua da, batez beste 22 urteko antzinatasunarekin eta mikroETEen nagusitasun argiarekin. Izan ere, % 68,8k pertsona 1 edo 2 enplegatzen ditu, eta, zehazki, % 34,7 pertsona bakarreko negozioei dagozkie.
Ibilbide profesional luze horrek berekin ekarri du enpresen egonkortasun-tasa handia eta tokiko merkatuaren ezagutza sakona, baina, era berean, erronkak ditu oso aldakorra den testuinguru baten aurrean. Horrek esan nahi du, halaber, kudeaketa-eredu tradizional ugari dagoela, merkatu-dinamika berrietara egokitzeko gaitasuna baldintzatzen dutenak.
Bestalde, EAEko merkataritza-sektore osoaren % 15,4 sortu berri diren eta 5 urte baino gutxiago dituzten saltokiei dagozkie, eta datu horrek bere horretan dirau olatu horretan. Merkataritza-aktiboen berrikuntzak eragin handiagoa du elikaduraren sektorean, dinamismo handiagoa erakusten baitu; izan ere, etxeko gaien salmenta bezalako sektoreek ibilbide luzea dute.
Hain zuzen ere, belaunaldien arteko erreleboa oso presente egon da antzinatasun handieneko euskal merkataritzaren sarean, baina behera egin du, establezimendu berrien sorkuntza nagusitu baita ekintzailetzan. Hala ere, saltokien eskualdaketaren goraldia ikusten da edizio honetan, bereziki sektorean sartu berrientzat, eta hori aukera bat da lurraldean kapilaritatea eta oreka komertziala mantentzeko.
Txikizkako merkataritza-sektorearen beste gai estrukturaletako bat alokairu-erregimeneko lokal komertzialekin lotuta dago, jendearekiko zuzeneko arreta ematen dutenekin, eta gehiengoa dira. 2021etik, Barometroan metodologia aldatu zenetik, alokairu-erregimenean dauden saltokien tasak gora egin du etengabe.
Digitalizazioak aurrera egiten jarraitzen du merkataritza-sektorean, gizarteko beste esparru batzuetan bezala. Konektibitatea, saltokiko terminalak erabiltzeko sarbidea eta merkataritza-kudeaketarako software-tresnak sartzea oso hedatuta daude. Profesionalizazioaren adibide dira, halaber, gehiengo handi batek bere jardueraren gainean egiten dituen analisi eta kontrol finantzarioak.
Temas
Más en Actualidad
-
La persona viva más anciana del mundo, la británica Ethel Catherham, cumple 116 años
-
Lituania cierra su espacio aéreo en la frontera con Bielorrusia "por amenaza de drones"
-
Se abre una nueva boca eruptiva en lo alto del volcán Etna y expulsa lava
-
Quizá el bot GPT-5 de OpenAI haya falsificado su currículum y no tenga un doctorado universitario