Gazte helduek online jokabide antisozialetan parte hartzen dute dibertitzeko eta gizartearen onespena lortzeko, eta batez bestekoa baino enpatia kognitiboko puntuazio baxuagoak izaten dituzte, 'PLOS ONE' sarbide irekiko aldizkarian argitaratutako ikerketa baten arabera.

Sare sozialetako portaera antisozialak, hala nola jazarpena eta larderia, gero eta gehiago dira, ikerketa baten arabera.

Zibererasoaren biktimentzat, portaera horrek hainbat ondorio negatibo izan ditzake, hala nola estres mentala eta emozionala, eta isolamendu handiagoa eragiten duen lineako parte-hartze txikiagoa.

Lan berrian, Felipe Bonow Soaresek, Londresko Arteen Unibertsitatekoak, eta bere lankideek, Torontoko (Kanada) Unibertsitate Metropolitarreko unibertsitate-ikasleei egin zieten inkesta, Ikasleen Ikerketetan Parte Hartzeko Pool batean izena eman zutenak.

Guztira, 557 ikaslek parte hartu zuten inkestan 2022ko martxoaren 9tik apirilaren 18ra bitartean, eta informazioa eman zuten zibererasoetan edo ziberbiktimizazioan duten inplikazioari buruz, baita nortasun-ezaugarriei buruz ere, hala nola desinhibizioa, autoestimua, enpatia eta zibererasorako motibazio posibleei buruz.

Azken azterketan 359 ikasle sartu ziren. Oro har, hiru faktore erlazionatu ziren jokabide antisozialak online egitearekin: birsortzea, saria eta enpatia kognitiboa.

Saria eta birsortzea izan ziren portaeraren arrazoiak, eta horrek iradokitzen du gazteak online jokabide antisozialean inplikatzen direla dibertimenduagatik, emozioagatik eta gizartearen onespenagatik.