Oliba-olioaren prezioek goranzko joerari eutsi diote, eta aste honetan 10 eurotan saldu da birjina estra litroa.
Kontsumitzaileak beste landare-koipe batzuei begiratzen hasten diren bitartean, nekazarien erakundeek deitoratu egiten dute igoera horrek ekoizleengan eraginik ez izatea, eta bai, ordea, balio-katearen beste sektore batzuetan.
Hala, eta ildo horretatik jarraituz, INEren datuen arabera, oliba-olioaren prezioa %38,8 igo da azken urtean, nahiz eta birjinaren kasuan, kalitate handienekoa, igoera %227 baino handiagoa izan den. Prezioen neurrigabeko igoeraren atzean joan den kanpainan izandako uztaren murrizketa handia dago, lehortearen ondorioz ekoizpena % 50 inguru jaitsi baita. Eta horri erantsi behar zaizkio hurrengo kanpainarako oso onak ez diren perspektibak, antzeko ekoizpena aurreikusten baita.
Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) salatu duenez, oliba-olioaren prezioa batez ere azken hilabete eta erdian igo da, %15,4ko igoerarekin, eta 8,16 eurotik 9,42 eurora igo da batez besteko prezioa; markaren baten kasuan, 12 eurotik gora dago.
Ildo beretik jarraituz, OCUk prezio-zundaketa bat egin du hamar supermerkatu-katetan oliba-olio birjina estraren 19 markaren artean, eta ondorioa da igoera orokorra dela eta aztertutako kate guztietako ia marka guztiei eragiten diela (Alcampo, Carrefour, Dia, Caprabo, El Corte Inglés, Hipercor, Eroski, Mercado, Consum eta Condis). Hala ere, OCUk salneurriaren inguruko espekulazio handia salatzen du; izan ere, "gaur egun kontsumitzaileen eskura dauden supermerkatuetako linealetan dagoen olioa handizkako merkatuetan daudenak baino askoz merkeago erosi zitzaien ekoizleei".