Oso pertsona aktiboa da, ilusioz betea, eta irudimen handikoa, gelditzen ez dena, baina gelditu nahi ez duena. Bere grina, bokazioa, lanbide bihurtu du eta pasio horren emaitza bere lanetan lortzen duen arrakasta da. Amaia Arrazola gasteiztarrak DIARIO DE NOTICIAS DE ÁLAVA egunkarian azaldu du bere azken lanaren arrakasta, Totoro y yo, eta eskerrak eman ditu irakurleen artean izan duen harreragatik. “Irailean Totoro y yo argitaratu nuenetik, nahiko pozik nago lortutako emaitzarekin. Hasieran, beti bezala, nahiko urduri egon nintzen, ez nekielako gustatuko zen ala ez, baina nik uste dut pixkanaka nire lana aurrera doala, eta jendeak harekiko duen interesa handitu egin dela azken urteetan. Orain bigarren edizioa kaleratu dugu, dagoeneko inprimatuta dagoena, eta oso pozik nago horregatik”, dio.

Japoniara hegan egiten duen irudimena

Totoro y yo lanean, Amaia Arrazola ilustratzaileak Hayao Miyazakiren biografia ilustratua aurkezten du, Studio Ghibliren unibertsoan eta filmografian oinarritua, animazio-estudio honetako pertsonaia ikonikoetan geldialdiak eginez, zuzendaritza artistikoan eta dagoeneko animazioaren kultuzko lan bihurtu diren filmen soinu-bandan. Erabat ilustratutako 200 orrialderen bidez, Arrazolak Studio Ghiblik japoniar kulturan eta, hedaduraz, mundu osoan izan duen eragina aztertzen du: mundu osoan milaka zale bereganatu dituen zinema-estiloa, artista ugari inspiratuz. Joan den irailean argitaratu zenetik, lan honek bigarren edizioa inprimatu berri du, eta horrek lehen alea salgai jarri zenetik salmentek izan duten arrakasta islatzen du. Testuinguru horretan, ilustratzaile gasteiztarrak esan du pozik dagoela lortutako emaitzarekin. Izan ere, gaineratu du berarentzat garrantzitsuena lan hori ondo eta bere gustura egitea dela, eta hori ahalegin handiz lortu duela. Ildo beretik, lan hori, ordea, ez da erraza izan ilustratzailearentzat. Ahalegin handiaren, lanorduen, dedikazioaren, mimoaren eta lan handiaren emaitza izan da.

Japoniara hegan egiten duen irudimena

Izan ere, aitortzen duenez, zortzi hilabete inguru eman zituen etengabe marrazkiak egiten, egindakoak hobetzeko eta inspirazioak hobetzeko dokumentazioarekin batera. “Zortzi hilabete inguru eman nituen lanean. Hori denbora luzea da ohituta nagoenerako, aurreko liburuan bi hilabete baino gehixeago egon nintzen lanean. Baina lan honetan denbora gehiago behar izan dut dokumentatu behar izan dudalako, filmak ikusi eta horiei argazkiak atera, marraztu, lan guztia egituratu... Azkenean zortzi hilabeteko lana izan da, gogorra baina oso polita eta atsegina niretzat”, azaldu du. Bere lanetan inspirazioa, oro har, ez du inon bilatzen bereziki. Ildo horretatik, esaten du batzuetan aurkitzen dituela inspiratzen laguntzen dioten alderdiak, baina hura ikusizkoagoa dela: “Irudiak kontsumitzen ditudanean, atentzioa asko ematen didaten gauzak ikusten ditudanean, filmak, erakusketak, marrazkiak edo publizitateko panfletoak... Hor bai, antzeko zerbait egiteko gogoa pizten didate”, erantsi du. Liburu honen kasuan, inspirazioa “begi-bistakoa” izan da, alegia, filmetatik bertatik zetorren (pertsonaiak, paisaiak...).

Japoniara hegan egiten duen irudimena

Ibilbidea

Amaia Arrazolak (Gasteiz, 1984) Publizitatea eta Harreman Publikoak ikasi zuen Madrilgo Unibertsitate Konplutentsean, eta aldi batez arte-zuzendari gisa aritu zen publizitate-sektorean. 2010ean, Bartzelonara joan zen, freelance ilustratzaile profesional gisa karrera hasteko, eta pixkanaka bere sorkuntza-proiektuak finkatu eta garatu zituen, publizitate-ilustrazioa eta marrazki editoriala eta formatu handiko horma-lanak tartekatuz. Azken urteetan bezero askorekin kolaboratu du, hiriko artearen jaialdietan parte hartu du, muralak pintatu ditu gertuko eta urruneko lekuetan, hitzaldiak eman ditu, eta hainbat liburu argitaratu ditu. Hasiera horiek urduritasunez eta ziurgabetasunez gogoratzen ditu. Eta ordutik, emozioz eta ilusioz jarraitzen du lanean: “Izugarri gustatzen zait nire lana, eta beti ditut lanerako proiektuak. Orain ere proiektu berrietan nago etorkizunerako”, ondorioztatu du.