Herritarren % 75ek onartzen du "urtean behin gutxienez" joaten dela musika-ekitaldietara.

Norekin joaten dira? % 81ek lagunekin joaten dela aitortzen du, % 55ek bikotekidearekin eta % 20k familiarekin, Mediabrands eta Ticketmaster jaialdietako marken behatokitik ondorioztatu dutenez.

Ikerketa astearte honetan aurkeztu da Madrilen, eta 5.300 adinekoren erantzunak eta hainbat sektoretako marketin-zuzendariei egindako 30 elkarrizketa biltzen ditu. Dokumentuak gogorarazten duenez, Espainiako Musika Sustatzaileen Elkartearen (urtekariaren arabera, zuzeneko musikaren fakturazioa 459 milioi eurokoa izan da 2022an Espainian, hau da, fakturazio prepandemikoari dagokion ehuneko 20ko hazkundea.

Era berean, inkestatuen % 65ek uste dute jaialdi batera joatea hobea dela diskoteka batera joatea baino; % 57k, berriz, jaialdi bat partida bat baino hobea dela diote; eta % 36k musikalak baino hobea dela uste dute.

Ildo horretan, zuzeneko musika nahiago duten pertsonen % 54k jaialdietara joatearen alde egiten dute, beste formatu batzuen ordez. Udako hilabeteetan, batez ere uztailean ( % 34), kontzentratzen dira gehien horrelako ekitaldiak; adibidez, irailean pertsonen % 18 joaten da, eta abuztuan, berriz, % 14.

Hala ere, Mapi Merchante IPG Mediabrandseko zuzendari estrategikoak zehaztu duen bezala, jaialdiak urteko beste une batzuetara desestazionalizatu dira, apiriletik jende gehiago joaten baita ekitaldi horietara.

Merchantek nabarmendu du Kataluniak, Andaluziak eta Madrilgo Erkidegoak 2021ean 874 ekitaldiren% 45 hartu zituztela Espainian, Kultura eta Kirol Ministerioaren estatistiken arabera. Musika-generoari dagokionez, musika aldatzen duten ikuskizunak dira gehien kotizatzen dutenak; izan ere, %43k nahiago dituzte horrelako ekitaldiak, eta, ondoren, indie/pop/rock (%33), elektronika (%7) eta metal/.