Zenbat balio du jasangarritasunak etxebizitza bat erosterakoan? Azpimarratu behar da etxebizitza iraunkorra eraikitzeak ingurumenean duen eragina ahalik eta gehien murrizten saiatzen dena dela, eta helburua inguruko baliabideak erabiliz eta birziklatzea sustatuz energia-kontsumoa murriztea dela. Eta balio horiek gero eta garrantzitsuagoak dira herritarrentzat.

Hain zuzen, etxebizitza berri batean inbertitzeko orduan, EAEko biztanleen % 75ek uste du jasangarria izateak balio erantsia ematen diola; % 9k, ordea, ez dio garrantzirik ematen erosteko erabakia hartzeko orduan, eta % 16k kontuan har lezake, baina ingurumen-eragin positibo horren arrazoiak jakin behar ditu. Hori izan da Espainiako Etxebizitzaren Bide Céleren hirugarren Behatokitik ateratako ondorio nagusietako bat. Higiezinen aktiboen garapenean, inbertsioan eta kudeaketan espezializatutako sustatzailea da.

Alde horretatik, inkestatutakoen % 65ek uste du hornidura-fakturetan (ura, argia, gasa) aurreztea dela etxebizitza-mota horren onura nagusia, eta, ondoren, horri lotutako beste onura batzuk daudela, hala nola ingurumen-inpaktu txikia (% 22) eta mantentze-kostu txikia (% 13).

Bestalde, Euskal Autonomia Erkidegoko biztanleen % 40k lehentasuna ematen dio jasangarritasunari etxebizitzak eraikitzeko prozesuan; % 55ek, berriz, garrantzi pixka bat ematen dio, funtsezkotzat jotzen ez badu ere, eta % 5ek bakarrik ez du uste jasangarritasuna faktore garrantzitsua denik eraikitze-prozesuan.

Ildo beretik, azpimarratzekoa da higiezinen sustatzaileak ere funtsezko aldagaia direla erosteko erabakia hartzerakoan. Hala, EAEko herritarren % 61ek uste du sustatzailea faktore garrantzitsua dela etxebizitza bat erosteko orduan, eta % 39k, berriz, gutxi dela ( % 23) edo ez dela batere garrantzitsua ( % 16). Bestalde, inkestatuen % 35ek soilik uste du higiezinen sustatzaileek ingurumenaren iraunkortasuna sustatzen dutela, eta % 65ek, berriz, uste du ez direla batere axola horri dagokionez, eta horrek erakusten du euskal herritarrek benetan garrantzia ematen diotela alderdi horri eta higiezinen sustatzaileengan bilatzen duten konpromisoari.

Azkenik, III. azterlanaren (Observatorio Vía Célere de la vivienda en España) ondorioek ere agerian uzten dute, gero eta digitalagoa den etorkizuna lortze aldera, euskal herritarren % 79 nahiko edo apur bat prest dagoela digitalizatutako etxebizitza batean inbertitzeko, eta % 21 baino ez dagoela prest.

Azterlan horri dagokionez, nabarmentzekoa da Espainiako etxebizitzaren III. Observatorio Vía Célere YouGovek egin duela, 2022ko azaroaren 11tik 22ra bitartean, estatu mailan 2.268 pertsonako adinaren, generoaren eta eremu geografikoen araberako kuoten metodoaren araberako banaketa nazional adierazgarriari jarraituz.

Azkenik, Vía Célere egoitza aktiboen garapenean, inbertsioan eta kudeaketan espezializatutako higiezinen konpainia da. Bere negozio-eredu berritzaileari eta profesional-taldeari esker, Via Célere iberiar penintsulako bizitegi-merkatuan lider den enpresetako bat da gaur egun.