Dislexia ikaskuntzaren nahaste bat da. Hiztegiko soinuak identifikatzeko eta letrekin eta hitzekin erlazionatzen ikasteko (deskodetzea) eragozpenak direla eta, irakurtzeko zailtasuna da.

Dislexia Euskadi Elkarteak eta Euskal Autonomia Erkidegoko Logopedasko Elkargoak jendaurrean iragarri dute dislexia, disortografia, disgrafia eta diskalkulia duten ikasleekin lan egiten duten irakasleentzako dekalogoa argitaratuko dela. Dokumentua euskaraz eta gaztelaniaz dago, eta elkartearen web atarian deskarga daiteke: https://dislexiaeuskadi.com/. 

Antonio Clemente Euskal Autonomia Erkidegoko Logopedako Elkargoko lehendakariak adierazi du dekalogoa une honetan argitaratzeak “ez duela soilik azken azterketen uneko behar zehatz bati erantzuten, baizik eta, are gehiago, hurrengo ikasturteko eta hurrengoetako plangintzari begira. Ikastetxeetako profesionalek barneratzea, jarraibide erraz batzuen bidez, dislexia, disortografia, disgrafia eta diskalkulia duten ikasleak ikaskideen erritmo berean presta daitezkeela. Inor atzean ez uztea da kontua”, azpimarratu du profesionalak.

Hezkuntza-komunitateari zuzendutako dekalogo hau egiteko erabakia Olga Lópezek, dislexia duen neska baten amak, bizi izan duen egoeraren antzekoa da: “Ikasturte hasieran irakasleak, tutorea eta abar bildu behar ditugu, urtez urte nire alabaren arazoa azaltzeko.

Profesional batzuek egoera horri erantzuten diote eta irakaskuntza egokitua errazteko bitartekoak jartzen dituzte. Baina beste profesional askok ez dute hori egiten. Adibidez, aurreko orientatzaileak Batxilergoa ez egiteko esan zion nire alabari. Egoera hauek oso etsigarriak dira eta elkarteko guraso guztiek bizi ditugu. Nire alabak ikastetxe publiko batean jasotzen ditu klaseak, eta ikasten jarraitu nahi du. Ez da ulertzen ikastetxe batetik ikasle bat bere prestakuntzarekin ez jarraitzera animatzea”.