Egun hauetan, milaka ikasle itzuli dira ikasgeletara Arabako ikastetxeetan, eta, laster, unibertsitateko ikasleek egingo dute. Hala, atzo Euskal Herriko Unibertsitateak (UPV/EHU) jakinarazi zuenez, graduko 35.000 ikasle inguru hasi dira instalazioetara hurbiltzen eta errutina berriarekin harremanetan jartzen. Datorren asteazkenean Gipuzkoako Campusean, UPV/EHUk ikasturtea hasteko ekitaldia egiten duenean, Iñigo Urkullu lehendakaria eta Eva Ferreira errektorea buru direla, fakultate eta eskola guztietako ikasleak ikasgeletan egongo dira.

Hala, graduko matrikularen azken pausoa osatzea falta denean, orain arte, 8.420 ikasle berri matrikulatu dira orotara Universidad del Euskal Herriko Unibertsitatean. Ikasle berrien% 56 emakumeak dira, eta % 44, gizonak. Hizkuntzari dagokionez, % 54,4k graduko ikasketak euskarako taldeetan egingo dituzte, eta % 45,6k gaztelaniaz ikasiko dute. “Datuak campusen arabera banatzen baditugu, % 53 Bizkaiko Campusean matrikulatu dira; % 26, Gipuzkoakoan; eta, % 21, Arabakoan; bestalde, jakintza adarrei erreparatuta, ikasleen % 42,1ek Gizarte eta Lege Zientzien adarrean eman dute izena; % 24,3k, Ingeniaritzan eta Arkitekturan; % 14,4k, Osasun Zientzietan; % 11,4k, Arte eta Giza Zientzietan; eta, % 7,8k, Zientzietan”, azaldu zuten bertako kideek.Eva Ferreira errektorearen iritziz, “ikasturte berria betiko ilusioz hasten dugu, baina pandemiak jarri gintuen egoera zaila gainditu izanaren balio erantsiarekin”. “2021-2022 ikasturtea oinarrizko bi zutaberen gainean planifi katu dugu: bikaintasun akademikoari eustea eta osasun baldintza onenak bermatzea. Horren harira, presentzialtasun egokituaren ereduarekin jarraituko dugu, unibertsitatean batez besteko % 75eko presentzia fisikoa mantenduz, baina erabateko presentzialtasunera itzultzeko itxaropena dugu, egoerak horretarako aukera ematen duenean”, gaineratu zuen. “Bestalde, datuek, alde batetik, goi mailako ikasketak egiteko euskal gazteen lehenengo aukera UPV/EHU dela berresten dute, eta, bestetik, agerian uzten dute gure unibertsitateak prestakuntza dualaren eta nazioarteko titulu bikoitzen alde egindako apustua”.