ateriako ibilgailu elektrikoen eta hibridoen merkatua bultzatzea. Helburu horrekin, Euskadik mota horretako ibilgailuak sustatzea aurreikusten du, eta, horregatik, datozen bederatzi urteetan Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan 14.900 kargaleku baino gehiago izatea aurreikusten du.

Alde horretatik, Automobil eta Kamioi Fabrikatzaileen Espainiako Elkarteak (Anfac) eta kontzesionarioen patronalak (Faconauto) ibilgailu elektrifikatusarbide publikoko kargatze-puntuen hedapen-mapa aurkeztu dute Euskal Autonomia Erkidegoan. Hala, ekimen horren bidez, elkarteek bateriako ibilgailu elektrikoen eta entxufa daitezkeen hibridoen merkatua erraztu eta bultzatu nahi dute, estatu espainiar osoan hiru milioi ibilgailuko parkea lortzeko. Helburu hori 2030erako izango litzateke, hau da, bederatzi urtean lortzea aurreikusten da. Hala ere, helburu horretara iristea ez da bide erraza, izan ere, "ezinbestekoa" da 2030ean sarrera publikoko 14.987 puntu "gutxienez" instalatuta izatea, Anfac-ek Faconauto-rekin lankidetzan prestatutako metodologiaren arabera. Iturri berberek adierazi dutenez, gaur egun, guztira, 443 sarbide-puntu daude Araba, Bizkaia eta Gipuzkoaren artean. Horrela, sistema horrek aukera ematen du, urtez urte, nazioko, autonomia-erkidegoetako eta probintzietako sarbide publikoa kargatzeko azpiegituraren garapena planifikatu eta monitorizatzeko. "Espainiako estatuan elektrifikazioa bizkortzea helburu duen proposamena da, gure herrialdea Europar Batasuneko herrialde aitzindariekiko atzean gera ez dadin", diote. Izan ere, aurtengo urtarriletik ekainera bitartean metatutako merkatu-kuotarekin, % 2koa turismo elektrikoentzat eta % 4,2koa turismo hibrido entxufagarrientzat, birkarga-azpiegitura publikoak gehiago bultzatzearen aldeko apustua egin da. Alde horretatik, Anfac eta Faconautok azaldu dute lehentasunezkoa dela Gobernu zentralak helburuak adosturiko metodologia batean oinarritzea. Beren ustez, "beharrezkoa" da tresna hori izatea, baldin eta sarbide publikoa (kopurua, kapilaritatea eta kalitatea) kargatzeko azpiegitura garatu nahi bada. "Beharrezkoa da egungo joerazko progresioa haustea eta hedapenezko agertoki egoki batera eboluzionatzea, bi kontzeptutan oinarrituta", azaldu dute. Hain zuzen, diotenez, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak babestutako gobernantza-organo bat sortzea, hedapena koordinatu eta monitorizatzeko eta premiazko neurriak garatzeko. "Ibilgailuen matrikulazioetan egungo joerazko hazkundearekin jarraituz gero, ez genituzke lortuko sektoreak erabateko konpromisoa duen deskarbonizazio helburuak", azaldu dute. Gainera, helburu horiek lortzeko, "beharrezkoa da auto elektrifikatuen salmentak zortzi aldiz biderkatzea eta % 40ko merkatu-kuota lortzea, eta 2030ean sarbide publikoko kargatze-puntuen kopurua 30 aldiz biderkatzea". Are gehiago. José López-Tafall Anfaceko zuzendari nagusiaren aburuz, "sektoreak deskarbonizazioarekin konpromiso sendoa du eta dagoeneko ibilgailu elektrifikatuen eskaintza zabala jartzen ari da merkatuan". Gaineratu du: "Hala ere, helburu zorrotzak ditugu emisioak murrizteko, eta, beraz, beharrezkoa da hori azkartzeko tresnak ezartzea".

Horretarako, eta zuzendariak gaineratu duenez, prestatu den metodologia eraikitzeko proposamen zehatza da, deskarbonizazio eta elektrifikazio helburuak betetzen laguntzeko. Ildo beretik, Marta Blázquezek, Faconautoko lehendakariorde betearazleak, azaldu duenez, "herritarrak ibilgailu elektrikoan sartzeko oztopoak ezabatzeak lehentasuna izan behar du hura bultzatzen ari garen sektoreentzat, baina baita administrazio publikoentzat ere". "Gaur aurkezten dugun puntuak zabaltzeko proposamenak, 2030ean 340.000 puntutan beharrak kuantifikatzen dituenak, aurrera azkarrago egiteko palanka izan nahi du, baina guztion ahaleginarekin eta helburu sendoetan oinarrituta lortu behar da", ondorioztatu du. Azkenik, bi elkarteen arabera, Euskadik ez ezik, Espainiak ere desorekatuta jarraitzen du kargatze-puntuei dagokienez, eta azpimarratu dute beharrezkoa dela horiek azkartzea hilabeteak igaro ahala.