- Joan den uztailaren 20an, Auzitegi Gorenak arrazoia eman zion Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Antolaketari (OCU), epai aitzindari batekin. Epai horrek amaiera eman zion hamar urte baino gehiagoko borroka legalari, Ryanairren aire-garraiorako kontratuko abusuzko klausulak ezabatzeagatik.

"Epaiak klausula hauek baliogabetzat jotzen ditu eta Ryanair-i agintzen dio bere kontratutik ken ditzala eta, beraz, ez ditzala aplikatu; horrez gain, bide ematen dio erreklamazio judizialari, klausula dituzten bidaiariek egindako kalteen zenbatekoa erreklamatu ahal izan dezaten, bai eta bidezkoak diren konpentsazioak ere". Hitz horiekin, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Erakundeak azaldu du kanpaina hau abian jarri dutela erreklamazioa egin nahi duten guztientzat. Gainera, DIARIO DE NOTICIAS DE ÁLAVA egunkarian gaineratu dutenez, azken bost urteetan 100 erreklamazio inguru jaso ditu OCUk Ryanair-en aurka Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan. Kanpaina honen bidez, kaltetuei beren erreklamazioan laguntzea da helburua".

Horretarako, kanpainan izena eman eta 2.000 euro baino gutxiago eskatzen dutenek demanda eredu bat izanen dute eskura, erreklamazio judizial hori kostu gehigarririk gabe kudea dezaten. "2.000 euro baino gehiago erreklamatu behar dutenek, halaber, gure abokatu espezializatuen aholkularitza eta defentsa izango dute eskura, oso ordainsari lehiakorrekin", gaineratu dute. OCUren web orrian erreklamazioak egiteko klausulak agertzen dira, hala nola, ontziratze-txartela inprima-tzeagatik 40 euro kobratzea, ordutegiak ez betetzeagatik bere burua erantzukizunetik salbuestea, atzeratu edo desbideratzea, behar bereziak dituzten bidaiariak "baldintza ez-gardenetara lotu" edo "ekipajea segurtasun-indar eta -gorputzetatik kanpo ikuskatzea".

Duela gutxi, Facuak 27 airelinea salatu zituela ere jakinarazi zuten, zehazki, ordainpeko telefonoetara deitzera behartzeagatik. Hala azaldu zuten Facua-Consumidores en Acción-etik 33 hegazkin-konpainiaren webguneei buruz. Horietatik 27 salatu zituzten Kontsumo Ministerioko Kontsumo Zuzendaritza Nagusian eta 17 autonomia-erkidegoetako kontsumitzailea babesteko agintarietan. Kasu horretan, Facuak kontsumitzaileei adierazten die kostu handiko lineetara deitu behar badute -902, 901, 806, 807-, ondoren, telekomunikazio-konpainiei ordaindu beharreko zenbatekoak ordaintzeko eska diezaieketela.